Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Madeleines svar

Skrivet av Madeleine med Milton 3/3
* Jag har en Old English Sheepdogtik på 4 år. Hon är framåt, ENVIS, otroligt social (har t o m varit med på pub några gånger, älskar det pga uppmärksamhet och lite chips från gäster, vill dit om viär i närheten!)och leker polis, dvs bestämmer gärna över andra hundar och ska fostra dem(dominant). Blir lätt sur om hon inte får sin vilja igenom men det går över snabbt över.Freja är mycket lydig och glad för det mesta och gillar att busa och bada (ute).

* En vanlig dag: Snabbkiss på morgonen vid halv 6 innan sambon går till jobbet. Sedan sover hon till cirka 10-11, då vi går ut på en längre tur (cirka en timma, ibland lite mindre, ibland längre). På eftermiddan är det dags för en kortare tur och sedan går vi ut på en kvällskiss innan vi lägger oss.
Eftersom jag är föräldraledig så är hon så gott som aldrig ensam. De gånger jag ska iväg och vara borta längre så har vi hundvakt på henne, en granne som är pensionär. Min sambo löptränar (just nu inför Lidingöloppet) och Freja hänger gärna med på en lång tur några gånger i veckan- fast de finns gånger hon hellre stannar hemma och vägrar att följa med. Annars är det ju det gamla vanliga med lite bollar och dragkamp och kel i soffan.

* Just nu gör vi inga speciella aktiviteter med Freja. Ok, vi träffar ju hundarna i rasklubben en gång i månaden för lite lek. Och så har hon några hundpolare vi träffar ibland så hon får leka av sig. Freja har gått allt från Valpkurser till Förberedande lydnad och även ett par Agilitykurser. Tyvärr har det inte blivit något det senaste året pga graviditet och baby, men till hösten ska vi börja med något igen, troligen Agility, för det älskar hon.

* Freja har det otroligt bra. Det enda är att vår son är 4 månader och kräver uppmärksamhet som förut lades på Freja. Hon får allt uppmärksamhet så det räcker- det ser hon till ;-) men jag kan ändå få dåligt samvete för att jag inte kan ägna mig totalt åt henne hela tiden, som förut. Löjligt, för hon är ju jämt med på allt och kommer verkligen inte i skymundan.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv