Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amandas mamma svarar

Skrivet av Amandas mamma
# Vad har du för typ av hund? (ras, ålder, personlighet etc)
# En tvåårig Dalmatinertik. Hon har en underbar personlighet som både charmar mig och ibland retar mig till vansinne. Hon är självständig, busig, tjuvaktig, energisk, glad, trogen och envis som synden.

# Hur ser en vanlig dag ut för din hund? (motion, övrig stimulans, umgänge etc)
# En vanlig dag innehåller oftast en långprommis i skogarna här, lite träning under dagen vilket oftast blir hjärngympa eller vardagslydnad. Kör en del med klicker. I bland går vi ner till sjön och badar och ibland spårar vi eller tar en sväng med cykeln. Ofta brukar hon sitta en timme eller två i den egenhändigt fixade löplinan utanför vårt hus, medans jag är i trädgården eller ligger och slappar i någon stol. Där brukar hon förövrigt bungyjumpa i sidled.*S* Annars så är vi hemma och latar oss tillsammans.

# Vad gör du för övriga aktiviteter med din hund? (kurser, tävling etc)
# Har gått och skall gå på kurser. Vill gå en agillitykurs samt en spårkurs men det får bli till hösten. Utställning är jag också på rätt ofta.

# Tycker du själv din hund har det bra, eller finns det något som kunde vara bättre?
# Det finns väl alltid något som skulle kunna vara bättre. Men Soya har det bra och verkar trivas med oss.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv