Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mitt svar

Skrivet av Zarahs matte
# Vad har du för typ av hund? (ras, ålder, personlighet etc)
En Svart Storpudel som är 4 år och är galen i sin Freesbee:=)

# Hur ser en vanlig dag ut för din hund? (motion, övrig stimulans, umgänge etc)
En vanlig dag börjar vi 9 tiden då husse försöker få vovven ur sängen och ut - en morgontrött voove.. Sen går husse sin vanliga runda och vissa dagar har jag promenaderunda med en kompis och hennes hund så då kör vi iväg dit.
Lektime med killarna och sen behöver hon sin middagsömn - undefär samtidigt som killarna sover innan lunch. Sen är det jätteviktigt att försöka att ligga så nära barnstolarna som det bara går...kan ju ramla ner något när det är lunch dax. Efterlunchen är det dax för en långpromenad/eller när det inte är för varmt springa brevid när vi tar våra inlines eller kasta freesbee - träna lite plats och vänta osv...
+ pälsvården, när man bara kan änga sig åt vovven
# Vad gör du för övriga aktiviteter med din hund?
(kurser, tävling etc)
Égentligen inga
# Tycker du själv din hund har det bra, eller finns det något som kunde vara bättre?
Jag tror att min hund har det bra för det mesta, visst kan det bli lite lite motion ibland - beroende på hur vi jobbar. Men i störsa allmänhet tror jag hon har det bra hos oss, och hon får vara en hund som springer i skogen och badar i bäckar/fontäner när hon har lust - även om hon ärn nybadad och klippt;)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv