Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har tålamod

Skrivet av Den irriterade hundägaren
att vänta ut det och vi som familj har visat mycket av den varan under detta år som varit sedan han blev kösnmogen. Men inte är det roligt om det ska vara så här i flera år. För detta är inget liv med kvalitetsinnehåll!
Herregud, han kan inte tänka, han är som blockerad så fort det är en tik som löper i kvarteren närmast oss.
Och det är det visst alltid, han får någon eller ett par vilodagar sedan är det dags igen.

Jag har haft hanhund förut men inte 17 var det så här jobbigt. Han pipskiriker och vankar av och an i stort sett hela dagarna och att motivera honom till aktiviteter är inte lätt alls.

Ja ja, jag får se vad vi gör åt det hela. Jag ska inte springa och kastrera honom i morgon i alla fall.
Men blir det inte bättre så får jag ta det i beaktande, den som haft det så här vet vad jag talar om.

Det känns tråkigt att inte jag, den fantastiske och hundkära matten lyckas vara roligast och bäst i hans ögon. Men konkurrera ut en löpande tik det klarar jag bara inte av.

Tack HelenaD för ditt svar, det är som alltid så att bara den som haft det så här vet hur det faktiskt är!
Det är otroligt irriterande att inte kunna tillfredsställa sin hund. Det är en stressfaktor eftersom det håller på hela dagarna.

men jag hoppas trots allt att det kan "växa bort" och det var det jag ville ha som svar, att någon skulle säga att det absolut går över om en vecka, en månad eller ett år ...men så är det kanske inte.


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv