Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lottas svar:

Skrivet av Lotta m Ebba & Alice
För varje tvilling:
- Kort beskrivning av utseende och personlighet
EBBA: Lång för sin ålder. Söt och med en härlig glimt i ögat. Väldigt humoristisk. Är oftast glad men har ett rätt häftigt temperament. Gör för tillfället oftast tvärt emot vad man säger till henne. Orädd, och den informella ledaren.
ALICE: Till och med lite längre än Ebba och lite tunnare. Också väldigt söt. Ser pillemarisk ut på ett annat sätt än sin syster. Mer jämn i humöret och oftast mest nöjd. Nästan alltid glad. Är lite mer försiktig än sin syster, och mer känslig. Mer lik sin stora syster till sättet. Men lika mycket humor som de andra två. Härmar sin syster lite mer än tvärtom.
- Bästa och sämsta egenskap/personlighetsdrag
EBBA: Hennes humor och intelligens är häftiga. Just nu skulle det vara trevligt om hon kunde komma ifrån den där perioden att göra allt tvärt emot vad man säger.
ALICE: Hennes humor och underfundiga kommentarer. Kan inte komma på någon sämsta egenskap eftersom hon inte kör med mig på samma sätt som Ebba gör.
- Något h*n är bra på, och något h*n klarar mindre bra
EBBA: Är väldigt verbal och har ett otroligt minne. Var i början inte lika intresserad av att sluta med blöjan jämfört med Alice. Har nu gjort det ändå, men hon är den som har haft flest olyckor. Är lite lat när det gäller det där tror jag.
ALICE: Pratar också väldigt bra, men har alltid varit först med den motoriska utvecklingen. Har alltid varit den som har kommit på hur man tar sig igenom olika avspärrningar som vi haft, som grinden till trappan tex.
- Favoritlek inne och ute
Leka med dockorna och servera te/kaffe vid barnbordet på dagis gillar de båda två väldigt mycket. Ute så tror jag att det är sandlådan som är roligast, i alla fall på dagis. Hemma hos mormor så gillar de mest att gunga.

Och om båda:
- Bästa och sämsta med att vara tvillingar - förälderns gissning, förstås, om de inte är stora nog att berätta :)
De tänker inte så mycket på att de är två eftersom de nästan aldrig bara är de två. De har en storasyster som är 2,5 år äldre och som de alltid räknar med, så de ser sig alltid som tre. Och jag tror att de tycker att det bästa är att de alltid har någon att leka med. Vill inte tvillingsyrran så vill säkert storasyrran. Det sämsta tror jag kan vara att de sällan är själva med sin mamma eller pappa.
- Roligaste aktiviteten tillsammans
Och då räknar jag med alla tre tjejerna eftersom de oftast leker alla tre tillsammans. Och just nu tror jag att det är olika roll lekar, som tex mamma, pappa, barn eller att de går på utflykt eller något annat liknande.

Oj, vad det där var svårt. De har olika personligheter men det är otroligt svårt att beskriva på vilket sätt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv