Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Absolut

Skrivet av Cecilia
Visst är det en laddad fråga. Jag skulle önska att toleransen var större _både_ för att amning av olika skäl inte fungerar så bra för alla, så att det inte blev en sån press och prestationsångest kring att man ska amma - och att det ska vara okej att amma ett par år utan att få höra att det är äckligt.

Det är verkligen svårt att föreställa sig hur det kommer att fungera för mig och hur jag kommer att uppleva det. Jag kan tänka förnuftsmässigt att jag skulle vilja amma två år, men samtidigt är jag rädd att jag ska tycka att det känns obehagligt och jobbigt. Och att det kanske inte kommer att fungera alls!

Jag förstår hur du menar ändå med obehaget att barnet bara går fram och tar sig en slurk. Det är ju min kropp ändå, och det är inte omöjligt att jag kommer att uppleva det som ett intrång att vara en annan människas matfabrik, även om jag tycker att ammning vore det bästa för barnet. Hela tanken att ställa om tanken på brösten från erogen zon till matstation känns lätt absurd fortfarande! Jag hoppas att det kommer att kännas naturligt ändå när det väl är dags och försöker att inte tänka efter så mycket (ha ha, verkligen emot min natur!) utan bara ta det som det kommer.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv