Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag skulle inte tycka att det var ok.

Skrivet av Margurit
Min 6-åriga dotter får se Bolibompa, om hon själv kommer ihåg det och frågar efter det,och då sitter någon av oss med, vill kunna förklara saker för henne och ha sett samma saker om hon undrar något. Jag tror också att man skapar behov som egentligen inte finns. Egentligen tror jag att det räcker alldeles utmärkt för ett barn med verkligheten som finns runt omkring dom, det är mycket att bearbeta i alla fall, bara i vardagen. Jag tycker inte riktigt att min dotter kan värdera och sortera information självständigt än, och det ska hon ju inte heller behöva när hon bara är 6 år, när hon tex ser reklam så kan hon inte veta att det här säger dem för att sälja en produkt och för att tjäna pengar, och det är ju tyvärr samma med många barnprogram, tex pokemon. Så jag skulle aldrig ge henne en egen TV att se själv på. Och det låter väldigt onödigt att låta barnet se tex Sagan om ringen, förstår inte varför man inte kan spara en del till när de är lite äldre, finns det nåt kul kvar när de är 11?
mvh, också gammalmodig :-)(eller kanske modern?)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv