Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jojjomensan!

Skrivet av Mammafritti
Mina barn har vuxit upp och blivit starka och självständiga individer.

Framför allt så respekterar dom andra människor och delar mer än gärna med sig, då dom inte blivit bortskämda med att få ALLT dom vill.

Det är faktiskt nyttigt att känna på lite motgångar, inte att som förälder bara MESA hela tiden, och krypa för sina barn.

I dagens samhälle har vi glömt bort att yngre behöver respektera äldre och vuxna människor. Det är något som hela vårt samhälle idag bygger på, men har ändrats bara de senaste seklen.

När jag var liten, och frågade någon om klockan, så neg jag artigt och tackade!!! Detta var på 60/70-talet.

När barn kommer fram idag, så låter det bara ett: "Öh, hurru..." eller liknande.

Andie och Lisa, kom ihåg sedan när era barn växer upp, och titta på hur dom beter sig mot andra, så vet ni vad jag menar.

Man dör inte av att en vuxen har ett krav om att titta på nyheterna. Barn kan gott göra något annat, som att gå och lägga sig t ex.

Jösses, hur tror ni att människor får styrka? Att få allt man pekar på, och att andra försakar hela tiden?

Nä, där har ni totalt fel.(Fast, jag har en teori om att ni är 70-talister som har 40-talister till föräldrar...för det förklarar faktiskt en hel del.)

Nu har jag bråkat nog. Adjö.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv