Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi har en

Skrivet av Mrs Anderson med Matilda
Graco lite rider. den är prefekt, väger endast 5 kg och den har fullt liggläge, kan fällas ihop med en hand och har drickhållare och relativt stor varukorg.
denna vagn är dock inköpt i USA men ett par råd kan jag ge dig som jag tycker är viktiga:
- lätt att fälla ihop, gärna med en hand så man kan hålla barnet med den andra.
- drickahållare är kanske inte suuuper viktigt men det är sååå bekvämt plus att man ofta kan ha barnets ev napp där i hållaren också.
- något som jag tycker är viktigt är att selen i vagnen är 5-punktsbälte, annars så sätter dom små liven sig upp i vagnen när det är sovdags.
- snacktray, dvs en "bricka" längst fram så att man kan lägga frukt och sånt till barnet plus en vattenflaska som barnet kan dricka ur själv.
- varukorgen måste vara så pass stor så man får plats med åtminstonde liter saker i den så man slipper ha allt på ryggen.
- lätt, detta är ju en enorm fördel
- så pass liten att man får plats med den ovanför huvudet på flygplanet. våran är på gränsen så den har stått längst bak i planet någon gång plus att dom lagt ner den under planet vid gaten och att vi har BETT SPECIFIKT om att få ut den direkt när vi landar genom att det är en enorm fördel att ha vagnen på flygplatsen.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv