Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*SUCK* !!

Skrivet av Maria
Sitter här med knip i magen, har just hämtat ungarna från dagis och får då höra att pojken var alldeles lös i magen. Det var så det började för några veckor sedan, med lös mage, sen magsjuka, kramperna och sjukhuset.
Oj vad nervös jag är nu.
Berättade för personalen vad läkaren sa till mig, att det var en väldigt kraftig magsjuka och att efter sista "dåliga" dagen smittar man 3-4 dagar. Och de flesta på dagiset kommer igen med sina ungar 1-2 dagar efter att dom verkar pigga. *suck*
Och jag som höll mina barn hemma 5-6 dagar efter att dom var bra i magen. Vad fick man för det, självklart var det någon annan som bar på smittan.
Men det är väl så det är på dagis...
Jag vill ha mina barn friska!
Svar på tråden: *SUCK* !!

håller med!

Skrivet av  vill inte bli magsjuk!
hemma i tre dagar minst alltså!
 

Hoppas ni klarar er den här gången!

Skrivet av  myself
Blev ganska förskräckt när jag läste din första berättelse. Inte ska det väl vara dags igen - inte ens för en "vanlig" magsjuka? :(

Håller tummarna för att ni ska slippa!
 

tips!!

Skrivet av  anna med jenny
svälj 15 vitpepparkorn när ni har varit i kontakt med magsjuka! jättebra kärringknep som funkar!
 

Okej..men

Skrivet av  Maria
Vita pepparkorn, är dom lika stora som svarta? *ryyyser*
 

Tack

Skrivet av  Maria
Håller båda barnen hemma idag och imorgon. Dom får inte mjölk, bara kokad mat och majsvälling. *S*
Jag håller också tummarna för att vi ska slippa det igen. Får ångest bara jag tänker på hur det kändes att ha han i famnen när han krampade. Stackarn.

Nej den här gången ska han i n t e få magsjukan.
En till på min pojkes dagis hade åkt in på sjukhuset, inte kramp men uttorkning.
Hoppas att magsjukan försvinner snart. Hellre förkylningar...
 

Jaja,

Skrivet av  Maria
JahaJa.. det verkar som om ungarna är friska.
Men däremot har jag blivit väldigt dålig.. magsjukan.
Och pojken vill kramas och pussas hela tiden..
Det är svårt att säga nej, för han blir så ledsen.
Runt å runt å runt i ring... går magsjukan häromkring.
Hoppas att ni andra slipper magsjukan!
 

Artiklar från Familjeliv