Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*ledsen*

Skrivet av D med N & A
Nova har hela ansiktet och hårbotten fullt med eksem. Hon ligger och kliar sig och gråter. Vad ska jag göra? Har smörjt med Mildison men inte hjälper det. =(
Svar på tråden: *ledsen*

Stackars liten.

Skrivet av  Maria L
Har hon något annat, som Tavegyl?
 

Nej hon har ju inte det...

Skrivet av  D med N & A
Hon har inte haft så mycket besvär innan, det har kommit smygande sen i onsdags ungefär. Innan bara litei ansiktet eller på lite "torra fläckar" på t.ex. benen. Nu är det liksom överallt. Ringde BVC i fredags men läkaren hade semester och är tillbaka i morgon. Lånade lite Tavegyl av grannen, jag VET att man inte ska göra så, har redan dåligt samvete så läxa inte upp mig tack... Kollade i alla fall upp dosen med läkemedelsupplysningen, alltid nåt. Hade ingen lust att åka in till akuten sent på kvällen för utslag (för då blir man ju idiotförklarad *suck*) och hon hade det som sagt riktigt jobbigt igår kväll. Hon får säkert eget recept på tisdag ändå. Natten blev helt okej, jag är övertygad om att det berodde på medicinen.

Det är verkligen skitjobbigt, hon ser ju hemsk ut, min lilla bebis...=(
 

Bra att det funkade!

Skrivet av  Maria L
Jag hade garanterat lånat Tavegyl jag också *ler*. Skönt att hon fick sova iallafall. Varför ska barnen alltid behöva hjälp när det är helg? Vi upptäckte i lördags att sonens ena gips behöver lagas, det är sönder under hälen. Bara att vänta till tisdag...

Hoppas ni får bra hjälp när det blir vardag igen.

 

Tack...

Skrivet av  D med N & A
...ja för stödet alltså. =) Jo det var ju inte så att jag gav henne något konstigt som jag inte visste vad det vad. Tavegyl är ju ändå en medicin som är till för just såna besvär så det var väl okej ändå. Fast det känns ju inte riktigt bra att ge henne något som inte en läkare skrivit ut åt henne. Men som sagt, hon får säkert eget recept i morgon. Varför har din son gips, det har jag missat? (Eller du kanske inte har skrivit om det här?) Är det okej att "gå" med trasigt gips flera dagar? Hoppas det är bra med er...
 

Precis så jag tänkte

Skrivet av  Maria L
att du vet ju vad du gör! Och det är ju inte farligt i rätt dos även om läkaren väljer att skriva ut något annat.

Min pojke har en CP-skada. Hans muskler i benen har för hög spänning så det är jättesvårt att få någon koll på dem. En behandlingsmetod är att injiceras ett ämne som gör att musklerna slappnar av i några månader och då gipsas man ofta i 4 veckor efter. Han kan ju ändå inte gå själv så det är nog inte hela världen att hälen har en spricka, men det ska väl ändå ordnas till på tisdag. Då kan de ju kolla att han inte fått in sand och annan smuts på en gång :-) Förra gången han var gipsad var det hela benen från tårna och hela vägen upp. Då hade han en pinne mellan vaderna för att hålla benen i rätt vinkel. Då lyckades herrn pilla ner en liten leksak under gipset som fastnade nere strax ovanför knät. Det var ett ordentligt sår. Inte undra på att han gråtit så mycket! Tänka vad livet blir enklare om man kan prata ordentligt. Då hade han ju kunnat säga att det gjorde jätteont och berätta var och varför, han är ju ändå över 4 år. *snyft* Jag kände mig jättehemsk som inte förstått varför han var så ledsen!
 

Oj då...

Skrivet av  D med N & A
...vad obehagligt med såret!! Det måste ha gjort minst lika ont i mamma! Hoppas allt går bra hos dr i morgon och att han inte petar in fler leksaker!
 

potatismjöl

Skrivet av  helena
brukar vara bra mot klåda. stackare då. vad kommer eksemet av?
 

Tack...

Skrivet av  D med N & A
...vi vet inte vad det kommer ifrån, har redan uteslutit tomat, paprika, citrus etc och det blev då bra ett tag men nu är det tillbaka ungefär 100 ggr värre. =(
 

Artiklar från Familjeliv