Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*suck*

Skrivet av D med N & A
Sitter uppe med en orolig, prickig, kliande liten Nåvis. Alltså hon är ju alltid mer eller mindre prickig, men några nätter i veckan är det såpass att hon inte kan sova trots bad & milsison. Funderar på hur "lättvinligt" man kan ge tavegylen? Om hon inte har hela kroppen full med knallröda utslag, men ändå är prickig på en del ställen och gnäller, kliar sig och inte kan sova utan bara gnäller, ska man ge då? Hur ofta och länge har ni blivit rekommenderade att ge? (vi 2 ggr/dag vid behov men ger oftast bara på natten när det blir såhär...) Ska bli skönt när kallelsen till barnläkarmottagningen kommer. Nu har jag ju bara vårdcentralläkarna att fråga, de är svåra att få tag på och vi träffar oöika varje gång. =( Äh, nu ger jag tavegyl så vi får sova. Eller hon sover men gnäller och kliar sig hela tiden. Hoppas det blir nån sömn inatt.
Svar på tråden: *suck*

Håller tummarna för er!

Skrivet av  Molla!
Ni verkar ha så mycket hela tiden med sjukdom hit och dit och hosta och klåda m m.
Även om jag inte känner er så ja, jag känner FÖR er med allt detta strul och tjafs och väntan på läkare och telefontider och undran hela tiden.

Ta hand om er!
Molla
 

Artiklar från Familjeliv