Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet inte om det här är

Skrivet av Anonym orolig mamma
rätt sida, men frågar än då.
Dottern 8 år kom och sa att hon har en liten knöl bakom bröstvårtan på ena bröstet. Känns ungefär som om bröstet börjat växa fast bara på ena sidan.
Är lite orolig för vad det kan vara för knöl, min första tanke var att hon börjar få bröst, men hon är ju bara 8! är det verkligen möjligt?
Vad kan det annars vara?
Någon som vet?
Svar på tråden: Vet inte om det här är

Det första

Skrivet av  mor
jag kom å tänka på när jag läste ditt inlägg var att i brösten har man körtlar och det tror jag säkert att man har även när man är barn. Och dessa körtlar kan bli inflammerade och då känns det som en knöl. Det har jag haft i armhålorna ibland. Jag har även haft en sån knöl på sidan i mitt bröst och den ömmade lite grand men försvann på ett par dagar. Har din dotter ont i knölen????

Kolla om hon har ont i knölen. Avvakta ett par dagar och om den inte försvunnit eller blivit större så ring läkaren så dom får kolla. Jag tror inte att du behöver oroa dig, det låter inte som nått farligt. Men skriv gärna här igen om den försvinner eller om du får reda på vad det är. Jag är nyfiken.
 

Den

Skrivet av  Anonym orolig mamma
gör inte ont, känns lite öm om hon trycker lite hårdare säger hon.
Ska nog ringa vår husläkare och höra i alla fall. Jag skriver hur det går
 

Tror du inte att hon börjar få bröst?

Skrivet av  Fyra barn
Det låter nästan så.
 

jo...

Skrivet av  Anonym orolig mamma
det var min första tanke, men eftersom hon bara är 8 år tycker jag att det är så konstigt.
 

Det händer!

Skrivet av  Maria L
Mina bröst började växa när jag var 9 år, men jag fick inte mens förrän jag var 14 år.
 

Artiklar från Familjeliv