Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

6-åring med magont

Skrivet av Isa
Min dotter klagar då och då över ont i magen och har gjort så det senaste året. Hon är ganska svår med maten, man får nästan alltid truga och hitta på knep för att få henne att äta. Vi är lite slarviga med matider, det blir inte alltid så regelbundet. Men när vi är noggrannare med att stoppa i henne mellanmål så upplever vi nog att det blir bättre. Vi har prövat att minska på mjölk, men inget resultat. Nu det sista har hon fått mer magknip, som gör mer ont men går över ganska fort. Vad kan det vara? Vi försöker vara mer regelbunda med måltider och mellanmål, men om någon annan har upplevt en liknande situation, eller har tips och idéer så blir jag glad.
Svar på tråden: 6-åring med magont

Min dotter hade så

Skrivet av  Anette med M&A
min dotter fyller snart 8 år.. och hon hade magont.. ibland.. inte jätte ont.. men ont..., ett ont som både kom snabbt och snabbt gick över.. Värst va det precis efter att hon ätit...
Hon är oxå extremt liten i maten..(men hon är inte extremt liten, utan kagom både i längd och vikt)..
Dock har vi fasta tider för mat här...
Hon drck/dricker ganska mycket mjölk.. men vi köpte laktosfri mjölk, och slutade med filen..
På skolan/fritids drack hon 1 glas och sen tog hon vatten...

Vi gjorde så i ca 3 veckor... och sen gick vi tillbaka till vanlig mjölk igen...
Fast nu mellan mjölk, tidigare standard...(om det nu kan ha någon betydelse) och det går jättebra.. hon har inte haft ont på länge....

Jag vet inte vad det berodde på eller vad som hjälpte henne.. men så gjorde vi iaf....
Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv