Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Vinglig" 2,5 åring !!?

Skrivet av Olles mamma
Vår son har börjat att snubbla o ta snedsteg så ofta.Han har haft en del förkylningar under höst o vinter men inget speciellt!Har utvecklats enormt sista tiden i tal o längd!Har bråttom med allt,hela tiden. Min man o jag tänkte att det kan bero på att han har så bråttom o känner sig "för" säker på benen o då snubblar han !?? Annars allt väl - aptiten är ju förstås inte som förr(ÄCKLIGT, VILL INTE HAAAA mm)växer på alla plan så att det knakar.Hans dagmamma har inte sagt nåt om hans snubblande.Kan det bero på en tillväxt/utvecklinsfas ?? Nåt vi bör gå till läkare för?? Tacksam för era åsikter !!
Svar på tråden: "Vinglig" 2,5 åring !!?

det kan säker bero

Skrivet av  
på att han är i en extra stor tillväxtfas, som du skriver, men jag hade nog tagit med honom till en läkare för att undersöka så att det inte sitter någon inflammation på balansorganen eller dyl.(i och med att han varit mycket förkyld)
 

Kolla upp!

Skrivet av  Optimist
En försämring mot tidigare är viktig att kolla upp. Om det är ofarligt mår du bättre av att veta det och annars är det bra att läkaren kan börja ev behandling mot vad det än är.
 

Artiklar från Familjeliv