Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån annan som tycker det går för fort...

Skrivet av Anna v 38
är i v 38 o tycker jag precis blivit gravid!Har faktiskt svårt att tro att inom 3-4 v har vi en bebis till!!Dagarna flyger iväg-speciellt när man har en annan liten madam hemma på 20 mån!Men längtan är stor nu...Kram
Svar på tråden: Nån annan som tycker det går för fort...

Ja..

Skrivet av  A-K
Andra graviditeten gick mycket snabbare än den första. Nu är Ebba här sedan en vecka och jag hoppas att de första tre månaderna går fort också, minns de som ganska jobbiga och tråkiga. Om man nu får säga så.
 

håller med dig lite grann

Skrivet av  mia b- beräknad till 29 dec
De här sista veckorna jag har framför mig är jag helt inställd på. Kommer att bli lite besviken om bebben kommer för tidigt. Det är så mycket att göra nu, och sen så passar det inte riktigt med att få tag i barnvakt förrän det är jullov.
syrran o hennes familj ska bo här då och det skulle passa perfekt, så slipper man störa nån annan med önskemålet att passa tre vildar!!

De där första tre månaderna är rätt trista tycker jag med, men ingen brukar hålla med mig, kul att nån tycker som jag. jag kallar dem en transportsträcka till en roligare tid....
 

Oh ja!

Skrivet av  Eva, v 40+0= dagen D
Det är som igår jag var hos BM första gången! Och idag är den dag jag är beräknad till...
 

Oh ja!

Skrivet av  Eva, v 40+0 = dagen D
Det känns som om det var igår jag var hos BM första gången. Och idag är det redan den dagen jag är beräknad till!
 

Jag blir tokig...

Skrivet av  Eva, v 40+0 = dagen D
Nu blev det dubbelt igen! Ibland när jag trycker på knappen Skicka så får jag felmeddelande och då försöker jag igen. Och då visar det sig att det första försöket gick igenom ändå!
 

Näääää....

Skrivet av  Jenny v38
Jag tycker inte att det går för fort. Tvärt om. Jag tycker att tiden segar sig fram nu. Känns som en evighet sedan jag så det "positiva x:et" på grav.testet. Har två veckor kvar nu och även dem känns som en evighet.
Ha det bra på dig.
Kramar Jenny o Magen
 

Jag tycker som du

Skrivet av  Lotta 10 dagar kvar
att tiden är mycket seg nu. Jag har haft havandeskapspenning och varit ledig i 1½ mån och för 2v sedan fick jag foglossing. Jag längtar efter att få träffa bebisen och att få bli rörlig igen. Kram Lotta
 

Hej Anna!!

Skrivet av  Lena v.37
Jag håller med dig till viss del-Vissa dagar känns det som magen mest är i vägen och tung.Det är de dagar då William är på sitt "bästa" humör. Medas andra dagar känns det som tiden flyger i väg. Jag har förberett det mesta här hemma, man vet ju inte hur fort det går den här gången!! Hur har du haft det?? Är Ida också trotsig och vild?? Vore kul att höras!
 

Artiklar från Familjeliv