Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill ha tips för att pigga upp sexlivet

Skrivet av vill ha mer lust
Vi har kommit in i någon ond cirkel när det gäller vårt sexliv, och vet inte hur vi ska komma ur den. Min man vill ha sex betydligt oftare än jag, som bara känner mig trött och stressad jämt (2 småbarn, jobb och hem). Min man tar stort ansvar hemma, så den biten kan jag inte klaga på. Men nu funderar jag på om man kanske kunde pigga upp sexlivet lite med någon rolig leksak....vi har inte testat någon sådan innan.
Så har ni någon kul/bra sexleksak att tipsa om som kan var roligt för oss båda (kanske mest för mig ;-))?
Jag har varit inne på sexliv.com och lustgården, men vet ju inte riktigt vad man har de olika sakerna till, novis som jag är på området.
Svar på tråden: Vill ha tips för att pigga upp sexlivet

Det låter som....

Skrivet av  Frustrerad man
...om du var min fru.

Jag fattar inte längre vad jag ska göra för att få henne med på notorna. Jag vill men hon har tappat lusten och för den delen verkar hon ha tappat intresset också. Vi pratar och pratar och pratar, men hon får inte mer lust för det.
Låter som om du i alla fall är på rätt väg eftersom du funderar över vad du kan göra för att vända det åt rätt håll igen.

Läser man här så är problemet rätt vanligt, men det verkar faktiskt som den allmäna uppfattningen är att det bara är att acceptera att ens partner inte vill längre. Det tycker däremot inte jag känns OK. Det är inte kul att vára den som alltid blir avvisad. Man känner sig rätt kass tillslut.

Vad jag vill säga är hoppas du hittar tillbaka till din lust. Lite att pigga upp med är säkert inte fel och förståss att försöka tänka kåta tankar så kanske suget kommer så småning om.

Kramar
J
 

Ett råd till dig

Skrivet av  Ida
För ett tag sedan gick jag in i en down period och var helt enkelt inte intresserad av sex. Min partner blev oerhört frustrerad och när jag klev ur min down ville jag ändå inte ha sex med honom. För mig blev det en låsning där han ville ha sex medan jag ville ha närhet utan krav.

Vi löste det hela så att han faktiskt fick fixa sin utlösning själv och sedan bara vara nära mig. När han släppt sina krav på mig, när han upphörde att se på sex som en rättighet och istället börja se på det som en gåva och dessutom började vara nära mig, röra vid mig - inte för att vi skulle få utlösning tillsammans utan för att han ville beröra mig - kunde jag i lugn och ro bygga upp min lust, fick min längtan fritt spelrum och jag kände det som att jag inte längre behövde värja mig.

Ge din kvinna utrymme att känna lust utan att för den sakens skull känna att det finns en underliggande begäran om mer. Låt njutningen som finns i att beröra vara sig själv nog.
Bygg på sensualism och närhet så kommer kättjan och längtan snart nog.

Så funkade det för mig i alla fall.
 

Vad man...

Skrivet av  Miss Vanilla
.. många gånger menar är nog att det inte verkar finnas någon universallösning (förutom att _taaala_ med varandra). Eftersom man ytterligare kan bli avtänd av press så kan det ibland vara det bästa rådet, att backa undan så att partnern får andas o själv hitta sin lust igen. Att ständigt ligga i, uppvakta o tjata leder nog inte till bättre sex i det långa loppet... Möjligen kan något annorlunda o nytt ge en nytändning? Nya leksaker i sängen, nya ställningar, en porrnovell? Bara det inte blir ett krav!
Har man en tillfällig svacka så tror jag nog att det inte är någon större uppoffring att vänta ett tag, fröken höger får väl jobba dess intensivare. Om det dock är en mer långvarig historia får man kanske ta sig en funderare på om det bara är frånvaro av lust, det kanske handlar om frånvaro av attraktion? Dvs partnern tänder inte på en längre :(. Inte roligt men då måste man tala om hur man går vidare därifrån; skilsmässa? separat sexliv?
 

Tack för ditt svar (blev långt)

Skrivet av  vill ha mer lust
som berörde mig väldigt. Jag hoppas verkligen att du och din fru kan hitta tillbaka till varandra på det sexuella planet.
Precis som du säger, så säger även min man, att han känner sig helt kass. Hur jag än har försökt förklara att det inte är honom det beror på, så vet jag att han ändå tror det. Jag önskar verkligen att jag...precis som han...kunde se sex som en slags ventil...ett sätt att släppa tankarna på allt annat och bara tanka lite kärlek och kraft. Men jag fungerar tyvärr inte så, och jag tror att det är rätt vanligt bland kvinnor.

Jag tror att det Ida skrev om "återhållsamhet" kan fungera väldigt bra om man bara genomför det helt och hållet. För oss funkade det inte riktigt eftersom min man inte riktigt kunde ge mig den tid jag behövde. Men jag kände att lusten kom tillbaka mer och mer, men som sagt...jag fick för kort tid...tjatet var igång igen, och jag var tillbaka på ruta 1.

Saken är den...att när vi väl har sex, så är det bra, och jag känner mig nyförälskad efteråt. Men ändå vill jag inte innan. Men jag känner att jag måste göra något åt detta...jag vill verkligen leva med honom. Jag har försökt börja tänka lite positiva och "kåta" tankar innan, istället för att bara tänka "åh nej...nu vill han igen...åh vad jobbigt...jag som bara vill sova osv.".

Nu när han kom hem på lunchen gick vi in på sidorna ihop och beställde lite saker, och det kändes genast roligare. Jag blev glad (och "pigg") för att jag försöker göra något åt det (på eget initiativ) och han också. Men jag är rätt säker på att om han förslagit det så hade jag ratat det direkt...just för att jag då genast känt press istället.

Som jag sa tidigare, så hoppas jag verkligen att det blir bättre mellan er. Som Ida skrev...släpp taget om sex ett tag....uppvakta henne, ta hand om henne, ge henne egen tid m.m m.m utan några som helst förväntningar på sex. Och ge henne tillräckligt med tid så tror jag att det kan ge henne lusten tillbaka. Att känna press att vilja ha sex, i ett samhälle där man känner press från precis alla håll, kan få vem som helst att sparka bakut.

Varma kramar från mig!
 

Kul att...

Skrivet av  Frustrerad man
...ni är på rätt spår!

Hoppas som sagt att det or´dnar upp sig för er.
Ja jag får väl vänbta lite mer. Det är ju inte så att jag tjatar eller så, men det är mera så att detkänns jobbigt när det aldrig blir något.

Jag försöker verkligen ge henne tid.... men det kanske ska till mera uppvaktning av annat slag.
Ibland så verkar det som hon är på gång och hon kan dela med sig av lite spännande fantasier men sedan i nästa andetag så kommer hon på att det kostar ju pengar eller det är ju det och det ´hindret...

Tack för dit svar
 

Samma här

Skrivet av  Lika frustrerad
Kan inte göra annat än att hålla med det du skriver. Skönt att det finns flersom är i samma situation.

Det är inte alls kul att bli avvisad nio av tio gånger. Klart som sjutton att man inte lägger ner nåt krut på uppvaktning då.
 

Kanske

Skrivet av  Ida
kan de råd jag gav till \'Frustrerad man\' också hjälpa er?

Roliga leksaker är alla former av klitoriskittlare! Rekomenderas varmt! Lustgården har en rubrik i sin butik som heter just kittlare - elefanten är alls inte tokig... ;)
 

Tack du också

Skrivet av  vill ha mer lust
Ditt svar till Frustrerad man tyckte jag var väldigt klokt, och jag tror att det hade kunnat funkat för oss om min man bara orkat ge mig den tid jag behövde. Han kunde inte förstå att jag kände press bara av att han "försökte/frågade/tog inititiv" till sex.

Tack för tipset också på lustgården...vi var inne där på lunchen jag och min man och beställde ett par saker, och nu väntar jag/vi förväntasfullt *ler*. Bara grejen att faktiskt försöka pigga upp sexlivet på något vis gav mig mer lust.

 

Leksaker....

Skrivet av  Lika frustrerad
Är något som min fru säger blankt nej till. Jag har föreslagit det men då blev hon förbannad istället.

Jag vill poängterat att jag är inte den som tjatar mig till sex. Jag ger henne den tid hon behöver. vill hon ha så får hon, men jag har lärt mig att hon får komma till mig. Jag går inte till henne, vilket jag sagt till henne med.
 

Vardagens krav kan vara mördande för lusten

Skrivet av  MecGyver (som blir rejält påsatt)
Det är så lätt hänt att alla vardagssysslor äter upp lusten. Jobb, skola, läxor, dagishämtningar, tvätt, disk, städning, och så gärna lite halvusel ekonomi mitt i alltsammans.

Djur i fångenskap parar sig bara när de trivs, och detsamma gäller nog för oss.

Mitt tips: Lämna barnen hos farmor och farfar, grannen eller till och med barnavårdscentralen och åk bort tillsammans en vecka.

 

Håller med. Åk bort "imt"

Skrivet av  Andy
 

Har ni testat

Skrivet av  Nyseparerad
att onanera tillsammans. Man kan titta på varandra och hjälpa sig själv. Väldigt trevlig.
 

Kom på...

Skrivet av  Miss Vanilla
.. att det kan vara bra att gå o kolla upp sitt hälsotillstånd hos husläkaren. Kanske har man någon brist av hormoner el näringsämnen som gör en trött o "olustig"? Tror att många såhär på vårkanten oxå drabbas av lätt vårdepp = kraven på att vara pigg o vital blir större när vädret blir vackert. I övrigt hoppas jag att du snart får din lust åter, kram =)!
 

Hejsan *vill ha mer lust*

Skrivet av  Nornor
Jag tror verkligen att du och din man kommer lösa detta, för det verkar verkligen som ni vill det och som sagt var är ni helt klart på rätt spår. Bara att gå in och beställa leksakerna gör ju att det måste kännas lite spännande att få testa dem, eller?
Lycka till!!
 

jag glömde

Skrivet av  Nornor
att säga att jag tycker att
*nyseparerads* tips var jättebra!
 

Artiklar från Familjeliv