Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad ska ja göra

Skrivet av olyckligt kär?
Träffade en kille via k6. Allt är jättebra och vi trivs ihop.. Vi började som kk. men nu har de övergått till något annat. Jag e kär i honom och han säger att han har känslor för mig med, att han ser oss som mer än bara kk. Han har blivit bränd av tjejer förut och har därför svårt att visa sina känslor. Till saker hör att han varit fattig ett tag och jag har haft pengar. så han har lånat en del av mig. När jag har gett honom pengar så har han pussat mig och varit kelig en stund och sedan går de över. Han säger att de e för att han inte vet hur han ska bete sig. Jag har sagt att jag känner mig utnyttjad. och han säger då att de ska sluta. Vi har jättemysigt ihop och han e verkligen jättesnäll. tycker hemskt mycket om honom. Men han säger han vill vara singel. för att ta reda på vem han e. men om han tycker vi e mera än kk och att vi inte ska träffa andra. va e vi då? e förvirrad!
om du orkat läsa hit. tack!

råd emotas tacksamt
Svar på tråden: vad ska ja göra

hmm..

Skrivet av  Leona
det låter som du är kombinerad kk och plånbok. Om din magkänsla säger att du utnyttjas lite så är det nog tyvärr så...han tycker säkert om dig, men kelighet brukar inte "gå över" och inte aktiveras/avaktiveras av pengar. Det är väl inte så att du "köper" lite kärlek?
Jag skulle nog sluta med att låna ut pengar, helt enkelt för att det inte känns OK (skulle jag svara om han frågade). Då får du ju se om alla känslorna "går över" för hans del.
Lycka till, och hoppas du orkar genomföra det.
 

det låter faktiskt

Skrivet av  jo
som om han använder dig som nån ekonomisk trygghetsförsäkring. Klart han inte vill att ni ska träffa andra. Du kunde ju träffa nån som fick dig att antingen göra slut på förhållandet eller också säga till honom att sluta upp att låna pengar.
Han säger att det är för att han inte vet hur han ska bete sig - blä vilken dålig ursäkt!
 

Sluta

Skrivet av  julnöten
låna ut pengar och se vad som händer. Du märker snart om han är äkta eller inte.
 

ooops

Skrivet av   oa
spriiiing o det FORT!
 

Håller med

Skrivet av  Anne
Att han ens har mage att låna pengar av dig säger väl allt...
 

Långa benet före...

Skrivet av  cecilia
och spring så fort du kan! Jag gissar att du själv innerst inne fattar vad han är ute efter! Kelig när du är generös med pengar, annars inte särskilt kelig... Du hör väl själv? Hoppas det ordnar sig, finns många fina män på vår jord så varför slösa energi (och pengar) på en som utnyttjar dig?
 

Låter som att du blir

Skrivet av  nymfomanen
sol och vårad.

Ta tillbaks dina pengar och dumpa honom.
 

Artiklar från Familjeliv