Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjejer med små bröst är ---------.

Skrivet av Pacman
oemotståndliga !!! Det är en myt att tjejer med små bröst skulle vara mindre attraktiva än tjejer med stora bröst. Själv sneglar jag mycket hellre på en tjej med små bröst än på en tjej som ser ut som Pamela Anderson. Såg en dokumentär för några kvällar sedan om kvinnor med små bröst och att det var ett stort problem för dom??? Fattade noll när kvinnorna satt och beklagade sig över deras nitlott när det gällde storleken på sina bröst Har aldrig sett så många och helt underbart fina bröst i hela mitt liv.
Umgås i stora kretsar med killar och när vi snackar tjejer och bröst så är majoriteten helt överens att ett par små bröst är precis lika "upphetsande" som stora bröst. Se bara på dom fotomodellerna i dom finaste tidningarna. Där finns minsann inte några pumpade badbollar. Nä , det är från riktigt små bröst och upp en bit i storlek som gäller ,och det är vackert så man kan bli religös. Sedan att det finns puckon som bara skriker efter "stora pattar" gör det kanske inte så roligt , men handen på hjärtat , hur seriösa är dessa personerna ? Nä , just det !!
Vill absolut inte racka ner på er tjejer som har stora bröst , men det är verkar alltid vara tjejer med små bröst som känner sig mindre kvinnliga. Det är bara så fel , så fel. Om ni bara visste hur många män som skickar en gillande blick på det lilla , men underbart fina , som ni har under tröjan utan att ni vet om det så skulle det inte göras några program om "stackar tjejer med små bröst"
Svar på tråden: Tjejer med små bröst är ---------.

Kvinnor värderas efter byststorlek.

Skrivet av  M
Men bara av andra kvinnor. Män bryr sig inte. Anledningen till att kvinnor betalar pengar för att utsätta sig för kirurgisk bystförstoring är inte att imponera på män - de vill bara imponera på andra kvinnor.

"More than a handful is waste"
 

Kanske har det med...

Skrivet av  L.
vana att göra. Men jag har själv rätt stora bröst och känner att jag verkligen förstår dom med små som vill skaffa sig större. Jag har absolut inga fasta snygga silikontuttar eller så... och visst kan jag tycka att utan kläder så är en fast B-kupa betydligt snyggare än mina bomber...

Men själv så tycker jag att det oftast är snyggast med stora tuttar... Men det har ju bara med det rent utseendemässiga att göra! Hur stora eller små tuttar en tjej har påverkar ju inte alls hur dom är som människor!!! Men precis som att vissa föredrar brunetter eller blondiner, rent utseendemässigt, så föredrar jag själv tjejer med större tuttar. Är inte lesbiskt eller nåt men tycker ändå att tuttar är fina och älskar snygga bröst!
Själv så brukar jag säga att mina inte är särskilt snygga.... men himlans gosiga är dom iaf!

Tycker att det viktiga är att man själv är nöjd med sina tuttar... Man ska inte fixa brösten för någonannans skull. Varken nån annan man eller kvinna! Bara för att man i så fall själv, känner att man skulle bli finare eller så... Precis som att man inte ska sminka sig, raka sig eller banta för nån annan skull... Bara för att själv uppnå sitt eget ideal!!

En kvinna borde inte, av någon, värderas på grund av sin bröststorlek tycker jag! Fast det är ju en del av utseendet, vare sig man vill eller inte. Så där har det ju en viss avgöran. Precis som kroppsvikt, hårfärg, ögonfärg eller näsform....

Äsch, vet inte vad jag vill ha sagt... mer än jag personligen gillar stora tuttar. Både på mig själv och rent bildligt på andra tjejer! Men små tuttar fyller ju lika mkt funktion som stora... både när det gäller sexuell upphetsning och amning... så är man nöjd med sina små tuttar, så ska man absolut vara stolt över dom! Och framförallt glädjas över att slippa ryggont, hängtuttar och stora dyra och svårhittade bh:ar!

 

i omklädningrum...

Skrivet av  maria65a
..så känner jag mig ibland obekväm bland andra kvinnor medan jag aldrig ser det som ett problem att visa min obefintliga byst för män.
Kvinnor är så hårda i kommentarerna mot varandra fast givetvis bara när föremålet för diskussionen inte lyssnar *ler*
 

Ärtsoppa eller köttbullar

Skrivet av  cecilia
Jag tycker alla diskussioner om vad som är snyggast eller fulast är totalt meningslösa. Det är lika dumt som att diskutera om män gillar köttbullar eller ärtsoppa, naturligtvis finns det alla kombinationer av gillande/ogillande precis som när det gäller att gilla en viss sorts bröst.
Det finns män som gillar jättebomber, män som gillar små fasta, små hängiga, stora hängiga, små silikontuttar, stora silikontuttar. Jag tror 99% av alla män gillar brösten som sitter på kvinnan dom älskar precis som kvinnan gillar kuken som sitter på sin man!
Sen är det så att det finns nästan lika många utseenden på silikonbröst som det finns utseenden på vanliga bröst och sist men inte minst finns det lika många anledningar till att kvinnor opererar sig som det finns anledningar till att människor köper ny bil. Själv har jag opererat mina bröst, av den anledningen att min kropp är mitt stora intresse genom att jag tränar styrketräning och jag ville ha ett par bröst som passade in med den övriga kroppen (en helt ordinär B-kula, som varken pekar uppåt eller nedåt). Nu har jag det och är väldigt nöjd.
 

Det tyckte jag...

Skrivet av  små bröst
var mycket vackert skrivet! Själv går jag omkring och mer eller mindre skäms över mina bröst. Gått så pass långt att jag inte längtar efter sex och inte vill att min sambo ska ta på dom för de känns så meningslösa...
Har alltid varit nöjd med mina små bröst som haft en fin rund form och varit fasta men efter amning....suck.
Tänk om min man sagt dessa vackra ord till mig...!

Du har givit mig lite självkänsla - tack!
Skulle t o m gärna visa brösten för dig...fniss.
 

Du borde skämmas !!!!

Skrivet av  Pacman
som skriver att du skäms över dina bröst bara för att dom är små. Ohhh , vad nyfiken jag blev på dig. Skulle mer än gärna vilja se dina bröst. ;-)
Kram Pacman
 

Okej då,

Skrivet av  små bröst
jag skäms! Jag "drömmer mig bort en stund att du är min man och att jag går omkring och är sååå stolt över mina bröst".
Vem är du?
 

Jag är..

Skrivet av  Pacman
nog en man som skulle kunna få dig att må riktigt bra , speciellt när du är naken ;-)
 

Håller med

Skrivet av  P@rik
Små bröst, upp till en handfull, är det vackrsate.
Tyvärr så säger samhället att tjejerna ska ha stora fast utstående bröst. Jag ser inte det snygga i det. Så ni med små eller hängiga, skäms inte, ni är snygga och kvinnliga.
 

Äntligen

Skrivet av  Pacman
en riktig man som också kan stå upp och säga som det är. Synd bara att man inte kan träffa alla med små bröst och tala om för dom hur fina dom är.
 

Vet inte

Skrivet av  julnöten
riktigt vad jag har för storlek på brösten då det var så himla längesedan jag köpte bh. Dom bh jag använder har inte samma storlek allihopa, den bh jag har på mig just nu är nog 75 c tror jag.

Jag gjorde en bröstförminskning för ett antal år sedan. Min kille var noga med att säga till mig att jag inte ska göra det för hans skull eftersom han gillar mina bröst hur dom än ser ut.

Är gravid med andra barnet nu på ganska kort tid och storleken på brösten är jag hyfsat nöjd med, kanske att dom är lite hängiga, men det kanske inte är så konstigt då jag ammat sonen innan.

Iallafall, det jag vill säga är att jag alltid velat ha väldigt små och fasta bröst. Jag hade inte kännt mig mindre kvinnlig för det, tvärtom faktiskt.

Tack för mig
 

Jag med!

Skrivet av  cecilia
Jag vill ha små och fasta, gärna A-B-kupa, men eftersom mina var små hängiga taxöron så opererade jag dem,men bara till en B-kupa så att man opererar sig behöver inte betyda jättemeloner som många felaktigt tror!
 

Ärligt talat..

Skrivet av  Anki
tycker jag att du lägger in en hel del värderingar i det du skriver, även om det kanske inte är menat så. "Puckon som skriker efter stora pattar" och "Hur seriösa är dessa personer?". Är det mindre seriöst att föredra stora än att föredra små då? Och på vilket sätt är de oseriösa? I förhållanden eller vad? Själv föredrar jag männsiskor som tycker om sig själva och är glada och stolta över sina kroppar, vare sig de har små eller stora tuttar eller stor eller liten kuk. Själv har jag vad man skulle kalla stora pattar då och har inte alltid gillat dem, men nu gör jag det. Min man gillar dem också jättemycket, pucko som han är! ;o)
 

Jaha...

Skrivet av  MrsS
Det är ju kul för de tjejer med små bröst att just du och andra med dig finner just dessa kvinnor attraktiva. Men det du gör med ditt inlägg är att du faktiskt rackar ned på dem med stora. Ja, trots att du säger att du INTE gör det upplever jag det så när jag läser ditt inlägg. Dessutom påstår du att man som föredrar stora är oseriösa puckon. Därmed anser du att min man bland många andra är ett pucko bara för att han gillar stora bröst. Jag tycker att du är minst lika puckat oseriös när du skriver det här inlägget på det här sättet som du påstår att dessa andra män är. Varför inte bara gilla läget - smaken är som baken, lika väl när det kommer till bröst som till alla andra saker här i livet.
// MrsS - har mer än en handfull.
 

Angående PUCKO.

Skrivet av  Pacman
Hoppsan ,blev visst lite missförstånd av en del när jag skrev att det finns puckon som skriker efter stora bröst. Menar ABSOLUT inte att en man/kvinna som tycker om stora bröst skulle vara pucko. Det jag menade var att det finns en ytlig bild hos många män/kvinnor och hos "marknaden" som bara visar upp brudar med silikonstinna bröst och pumpar ut budskapet att så här ska minsann en riktig kvinna se ut. Typ Baywatch ,reklam mm. Och dom som tycker att en kvinna bara e snygg om hon har stora gungande bröst tycker jag är både PUCKAD och OSERIÖS. Vad tycker pacman om stora bröst då ? Jättemysigt och fina de också , men jag föredrar dom små. Skulle aldrig klanka ner på kvinna oavsätt vilken storlek hon har.
 

Skönt..

Skrivet av  Anki
att höra, Pacman! :o)
 

Vad glad jag blev av ditt inlägg!

Skrivet av  CE
Läste det dock väldigt sent, så du ser nog aldrig svaret... Nästa gång jag är på krogen ska jag sträcka på mig och vara stolt över min a-kupa :)!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv