Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Träna upp orgasmer? Snälla, hjälp... :-)

Skrivet av Vill ju också... :-)
Kan jag som kvinna träna upp min förmåga att få orgasm och också att få fler snart efter varandra? Starkare... jag gör knipövningar och har en man som är underbar i sängen, så "felet" ligger inte hos honom. Men vad ska jag göra? Hur?

Är inte främmande för leksaker tex... har inga problem att tillfredsställa mig själv, vare sig jag är ensam eller han ligger bredvid. Men ligger han bredvid, eller det är mest han som "gör saker", så tar det såååååå lång tid, eller ibland inte alls. Vi pratar och, som sagt, han gör allt så rätt och bra han kan... Hur, vad... hjälp...!
Svar på tråden: Träna upp orgasmer? Snälla, hjälp... :-)

Jag..

Skrivet av  Anki
tror att man kan träna på så sätt att man lär sig mer och mer om vad som fungerar för en själv. Kan fantasier hjälpa? Jag tycker att det är helt tillåtet att fantisera hej vilt om man vill det, trots att man är tillsammans med sin partner.

Flera orgasmer efter varandra har jag fått vid några tillfällen, men bara för att vi gett oss fasen på det. För min del är den första starkast och skönast. Sedan ebbar det ut, för att tillslut göra riktigt ont. Men det där är ju individuellt. Jag har hört kvinnor beskriva motsatsen: att de bara blir skönare ju fler man får.

Kan det vara så att du har svårt att slappna av tillräckligt? Det kan man ju ha nästan omedvetet och även om man känner fullt förtroende för sin partner. Det är ju inte alltid så lätt tillsammans med någon annan.

Annars märker jag själv tydliga skillnader om jag är stressad eller om allmäntillståndet är sänkt, vid förkylningar och så. Vid alkoholintag likaså! Det går aldrig för mig efter en krogrunda!

Hoppas att du kommer på några knep! Viljan och lusten är ju det viktigaste, och den har ni ju!

Lycka till!
 

Men...

Skrivet av  Vamling
om det nu inte går så bra tillsammans med honom så är han ju inte så perfekt som du försöker framhäva ju, eller hur? Sen kanske det även kan vara så att du spänner dig och har svårt att slappna av eftersom din man anstränger sig så förbenat för att du skall ha det bra =) Försök att inte tänka på att du skall komma utan ta det som det blir. Sen kan du möjligen träna dig till en annan teknik, men i så fall är ju frågan för vem du gör det - för dig själv eller för att glädja din man?
 

Det ena utesluter väl inte det andra?

Skrivet av  Vill ju också... :-)
Men visst, det kan vara så att jag spänner mig för mycket...
 

Men!

Skrivet av  cecilia
Orgasm är inte något man får det är något man skaffar sig själv. En man kan vara hur fantastisk som helst och göra precis allt men det går ändå inte för kvinnan.
 

Precis!

Skrivet av  ninna
Även om paret är "samstämda" i sängen och "gör allt" för varandra, så är det upp till var och en att ta ansvar för sin egen orgasm.
Tycker jag i alla fall! :)
 

Som min man =)))

Skrivet av  Vamling
Han är allt man kan tänka sig i den vägen =))) Men ibland fixar han det inte helt enkelt utan då tar jag över och fixar till det själv och det sker helt och hållet utan att han för den skull känner sig sårad. Han är fullständigt medveten om min växlande form. Ibland räcker det att han börjar peta på mig så funkar det, ibland fingrar han så att jag får skavsår och ändå ingenting...
 

Vad skönt att höra ändå... :-)

Skrivet av  Vill ju också... :-)
Nej, jag kräver inte något av honom och jag smeker nästan alltid mig själv samtidigt också... bara undrade om det ändå går att träna upp... :-)
Men annars har vi inga problem, han har sagt flera ggr att det inte gör något att det tar den tid det tar. Och jag i min tur har förklarat att jag är långsam och att det inte har med honom att göra. Det har det ju egentligen inte, då spärren rimligtvis borde sitta hos mig i det här fallet. För det han gör gör han jäkligt bra. :-) Sen, klart att alla kan bli bättre, eller utvecklas på nåt vis, konstigt vore väl annars.

Tack för svaren!
 

Artiklar från Familjeliv