Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känner mig konstig

Skrivet av ensam - slöseri med tid?
men är det bara jag som INTE behöver roa mig själv?
Har aldrig haft behovet av att tillfredställa mig själv vare sig när ja varit singel eller i ett förhållande.. Men när man läser tidningar, artiklar, här inne mm så får man uppfattningen att mer eller mindre alla hjälper sig själva o det ganska ofta. Jag skulle aldrig få för mig att göra det.

Tycker att jag har ett bra fungerande sexliv. Älskar sex annars i övrigt, gillar porrfilm o diverse apparater finns hemma men de är såna som ja tycker att min man kan använda på mig. Ensam har ja ingen nytta av dem.
Men ibland känns det som om jag är ensam om att tycka så... Eller finns det fler som aldrig kör "enmanskvällar"?
Svar på tråden: Känner mig konstig

Hmmm

Skrivet av  cecilia
Det finns ju många människor som inte har någon man, eller som inte har en man som finns där jämt (jag t ex).
FÖr mig är det en stor skillnad på att onanera själv och göra det tillsammans med min man.När jag gör det själv är det helt på mina villkor, jag behöver inte tänka på hans tillfredsställelse och kan totalt koncentrera mig på min orgasm. Jag får helt olika orgasmer när jag är med honom och med mig själv. Dom jag får med honom är djupare och känslosammare, känns i hela kroppen, men dom jag får själv är tekniskt bättre, intensivare och längre. Vill inte vara utan någon av dem. Dessutom e jag ensamvarg av naturen och gillar att köra mitt eget race ibland, i sängen som annars!
 

jo

Skrivet av  ensam - slöseri med tid?
det är klart att det finns en hel del som är singlar o en hel del som inte träffar nån heller även om det bara är för "skojs skull" och jag ser absolut inget fel i att hjälpa sig själv... Eller de som gör det ändå fast de har sällskap. Go for it! Det är upp till var o en.

Jag känner bara att ibland blir folk så chockade när jag säger att jag aldrig gjort det. Jag har varit singel i långa perioder med och ensam och har saknat sex väldigt mycket men finner ingen nytta/nöje/glädje i att ha sex alldeles för mig själv... Jag kanske skulle gå en sån där onanikurs, vad tror du om det *S*
 

Näää!

Skrivet av  cecilia
Om du trivs med läget så varför ska du gå på kurs?
Jag har aldrig analsex och tänker INTE anmäla mig till intensivkurs i ämnet för det :0)
 

För mig så var det...

Skrivet av  L.
så att onani inte gav mig nåt för några år sedan! Hade testat massa olika varianter osv men kände ingen sexuell upphetsning alls.
Men så kikade jag på en film om onani, som en kompis fått med nån beställning... mest på skoj alltså... Men provade deras knep några kvällar senare... och upplevde njutning!
Efter att ha provat en vibrator för första gången så var jag helt såld på det oxå!

Så för min del så handlade det mest om teknik tror jag... Jag saknade inte att onanera, så länge jag fick regelbunden sex. Men när jag itne fick det... så saknade jag att gilla att onanera!!

Onani för mig... är enbart ett snabbt och effektivt sätt att få sexuell tillfredställelse. Alltså orgasm! Jag ligger inte å vrider mig å fantiserar långa stunder... utan jag kör på så det ryker och är klar några få minuter senare!!

Så kanske kan det löna sig att gå en onanikurs *s* Det var ju nästan det jag gjorde!
Fast vill du inte... så ska du naturligtvis låta bli! Det är ju inget krav på att man måste onanera här i livet!!!

Men det är ett bra sätt att koppla av på och att få ut sin orgasm om killen är bortrest, man är singel eller om killen helt enkelt är för trött eller så...

Lycka till om du nu får för dig att börja onanera... annars så kan du ju gott å väl fortsätta njuta av ditt sexliv som det är!!! :0)
 

Det där går i perioder...

Skrivet av  Oliven
Efter min skilsmässa i våras och flera år av torka hade jag en flera månader lång period när jag både hade en KK och onanerade väldigt mycket.

Nu har mitt ex och jag nog börjat inse att vi ska göra ett sista försök - ingen av oss trivs med våra liv utan varandra, och jag själv känner mig inte ointresserad, men ganska så mycket mindre intensiv när det gäller sexbiten.

Men för att mer konkret svara;
Jag har aldrig varit mycket för att onanera - vill gärna ha någon annan med i bilden också.
 

Jag är precis som du :)

Skrivet av  Daggis
Onanerar i stort sett aldrig, orkar inte bry mig liksom *s*
Visst har jag försökt ibland, men tröttnar oftast halvvägs och förlorar kåtheten. Jag vet hur jag ska göra för att det ska gå för mig men...

Onanikurs har jag inget behov av. Klarar mig utan onani över huvud taget faktiskt :)

För mig handlar sex om känslor och närhet och med mig själv..? Nä, ger mig ingenting, även om jag kommer har jag fortfarande den där "tomma" känslan och är om möjligt ännu mer kåt! Det är ju närheten jag vill ha...

Min sambo jobbade tidigare 80 mil härifrån och var bara hemma var tredje vecka men inte ens då kände jag behovet av "självsex"...

Om du känner att du klarar dig utan så är det ju inget problem! Alla är vi olika.
 

Jag är ungefär lika "konstig"

Skrivet av  Lindus
Känner väldigt väldigt sällan något behov av att onanera. Vare sig jag är singel eller i ett förhållande.

Och det är nog fler med oss... :)
 

Inte konstig..

Skrivet av  Anki
alls! Det du skriver påminner mig om när jag var riktigt ung och läste typiska tjejtidningar. Där stod att läsa att alla onanerar och det är så normalt. Själv hade jag inte kommit på det då och hade inget behov av det heller. Det blev nästan att man undrade om det var något fel på en. Syftet var förstås att de som gjorde det inte skulle behöva känna att det var något fel på dem, men det blev nästan som att det istället var det enda normala.

Nu är ju kvällstidningar duktiga på att skriva om vad folk gör i sängen, så att man även där ibland får en känsla av att gör man det inte så är det något fel. Om du har ett bra sexliv och inte känner något behov att onanera så är väl det jättehärligt. Du behöver såklart ingen kurs! :o)
 

Vet inte om det är nån tröst...

Skrivet av  ::
men jag önskar verkligen att jag var såm som jag var förr...d.v.s att jag smekte mig själv och hade det skönt OFTA!! Tror att det har att göra med att jag inte har mått bra i den relation jag har nu sånt smittar ju av sig även på ens "privata" sexliv.

Nej, tacka vet jag när jag tyckte det var skönt och roligt att tillfredsställa mig själv OCH att ha sex med min dåvarande....

Tror förresten INTE att om man har mycket sex med sin partner, så har man ett obefintligt sexliv med sig själv. Tror att många ggr att det är tvärtom!!
 

Visst är det så!

Skrivet av  ninna
Nu när jag tänker på det så slår det mig att jag faktiskt onanerar oftare när vi har ett väldigt aktivt sexliv. Man är ju kåtare då liksom... ;)
 

Artiklar från Familjeliv