Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad är att slåss?

Skrivet av Anonym kvinna
Om mannen tar tag i kvinnans arm hårt?
Om mannen rycker hårt i kvinnans hår?
Om mannen spottar på kvinnan?
Om ...
Jag börjar misstänka att jag börjar tolerera mer och mer vilket är ett helt sjukt beteende av mig. Egentligen ska man väl inte acceptera någon av dessa handlingar.
Börjar bli trött på att bråka och få "tjuvnyp" från en som är starkare än vad jag själv är.

Svar på tråden: Vad är att slåss?

att missbruka

Skrivet av  mimmi
sin styrka och någons underläge oavsett om det är fysisk eller psykisk sådan anser jag är våld! Slåss eller ej. Tänk vad lätt det är att tillåta mer och mer! Du måste absolut få ett stopp på detta innan du bryts ner helt och accepterar våldet som brukas mot dig.
 

Åh..

Skrivet av  Anki
så jobbigt! Precis som du själv skriver så är ju absolut inget av detta ok! Varför ska man ta någon hårt i armen? Man har väl en mun att prata med! De övriga två sakerna är ju helt klart skäl för polisanmälan och rättegång. Stackars dig! Jag förstår verkligen att det inte är lätt! Man önskar ju bara att mannen själv kunde fatta hur fel han gör. Har ni barn? Han har gått så långt över gränsen att jag inte kan ge dig något annat råd än att avsluta förhållandet.

Stor kram till dig och jag hoppas verkligen att allt ordnar sig!
 

Alltihop!!!

Skrivet av  Vamling
Ingen skall behöva stå ut med någon av de punkter som du radar upp! Säg ifrån eller gå därifrån! Det kommer inget bra ur nåt sånt!
 

Dra så fort du kan!

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Hur "litet" våldet än kan tyckas vara så _är_ det så att det accelerar! Det blir inte bättre! Din kärlek kan inte "bota" honom!
DU borde sticka så fort du kan och HAN borde söka hjälp!

Lycka till!
 

Känner igen mig..

Skrivet av  Miss Lane
Hade det likadant med min man för några år sedan. Jag fick inte direkt någon rak höger men kände mig ändå misshandlad och förnedrad. Tålde det ett tag men när jag blev gravid kännde jag att jag inte skulle kunna uppfostra ett barn under de förhållanderna. Markerade det tydligt, sedan pratade jag med honom (när vi inte bråkade . Vet inte riktigt hur det gick till men han insåg vart det hela var på väg, han ville inte heller att vår son skulle växa upp mitt i något sådant. Nu är allt bra. Vi bråkar mycket sällan och gör vi det säger vi vad vi vill ha sagt och låter saken bero.
Du ska absolut INTE acceptera detta från en vuxen människa, förstår han inte det kan du ju inte stanna hos honom. Tänk på vilken bild era barn får av män och kvinnor. Lycka till!
 

Acceptera inget sånt!

Skrivet av  Andrea
Om han inte kan hantera sin ilska och tar ut på dig - det blir inte bättre. Snarare värre. Du förtjänar bättre.

Efter olika erfarenheter... jag har bestämt mig att inte tåla nåt sånt. Fast jag har lite högre krav... t.ex. tänker jag inte mer tåla att

nån säger "håll käften" till mig
att nån försöker såra mig med flit
häller nåt på mig (min ex hällde ett glas öl över
huvudet på mig)

Även saker som inte gör ont, kan vara tecken på bristande respekt. Spotta - uppenbarligen. Men även hälla eller stänka nåt på en. Kasta nåt en meter förbi en. Skrika en rakt i ansiktet. Man håller inte ens fast någon som vill gå. Och det har jag själv gjort förut - hållit fast. Men man ska inte göra det. Inte knuffas heller, självklart.
 

att slåss är väl att slåss...

Skrivet av  em...
..men misshandel är STORT och innefattar ALLT det du skrev och mycket mycket mer...

tro inte att du är värd så förbannat lite så du tar sånt skit inte från någon!

gå NU!!!!!!

det blir inte bättre.... coh du ÄR verkligen ÄR värd bättre... sjukt är det inte som du säger .. men FEL att du ska tro dej vara värd att behandlas på det viset, det finns sina orsaker säkert i dej som får dej att tro att du inte är värd mer. och det både SER och VET han....

bestäm dej IDAG!!.. gå IMORGON!!

inga förklaringar behövs til honom (för han kommer veta, inte erkänna att han vet men det gör han)... bara lämna det och få dej själv att sätta mer värde på dej själv innan det går för långt!!!!!!

*styrke-kramar* från em...
berätta gärna mer om hur det går :)
 

Artiklar från Familjeliv