Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Han blev sur...

Skrivet av Snopen
tänkte att jag skulle säga till min man att vi kanske kunde införskaffa lite sexleksaker för att ge en extra krydda i sexlivet...men vad hände...han blev sur! Jag som inte ens nämnde en dildo...jag trodde att man var villig att prova allt för att få ett förstenat (läs inget) sexliv lite bättre igen.
Svar på tråden: Han blev sur...

Mä..

Skrivet av  Anki
vad trist! Har du frågat varför han blev sur? Trodde han att han skulle bli ersatt av leksaker? De är ju ett tillskott, en extra krydda och absolut ingen ersättning, tycker jag!
 

han kanske missforstod

Skrivet av  Miss Lane
och trodde du skulle skaffa en jättedildo eller något *lr* Förklara för honom vad du menade för leksaker kanske han ser det på ett annat vis. Modigt gjort att ta upp det iaf.
 

HUR ska man ta upp det?

Skrivet av  ninna
Själv har jag mer eller mindre sagt rent ut till min man att någon eller några leksaker kunde vara trevligt! ;)
Jag har sagt det med glimten i ögat och vid "rätt" tillfällen, men kanske har jag skrattat lite för mycket så att han inte tar mig på allvar...?
I alla fall har vi inte beställt något ännu.

Ska snacka med honom igen. Ikväll. Ja, det ska jag.
;)
 

Har du tänkt på...

Skrivet av  zaccheus
...att alla gillar inte precis samma saker när det gäller sex. Vi har alla olika gränser - är det skrivet någonstans att "alla måste gilla sexleksaker" ?
 

Nej,

Skrivet av  mint
det måste man såklart inte! Men med tanke på att hon beskriver sexlivet som förstenat och obefintligt, så borde det väl ligga i bådas intresse att lösa det? Han kan ju inte bara bli sur, och sedan inte ha några bättre idéer själv?
 

Vi två skulle

Skrivet av  Pacman
byta partner så hade nog alla fyra blivigt nöjda :-)
 

Det ska vara till...

Skrivet av  ninna
... att ha självförtroende! ;)

*busig i blick*
 

Hur skulle du...

Skrivet av  Eliza
...själv reagera om din partner föreslog att ni skulle pigga upp sexlivet med en lösfitta?

OK det var kanske inte så du lade fram förslaget, men själv förstår jag ändå de som INTE vill ha mekaniska ting och attrapper inblandade i sitt sexliv. JAG skulle inte gilla det; för mig (OBS, för MIG som INTE har svårt att få orgasm och därför inte behöver några hjälpmedel) skulle det vara ett sätt att dölja en i grunden dålig relation som av brist på kärlek och innerlighet lägger fokus på alltmer avancerad och mekaniserad sex.

Bah! Nu lutar jag mig tillbaka i stolen och väntar på en ustskällning...
 

Hur skulle du...

Skrivet av  Eliza
...själv reagera om din partner föreslog att ni skulle pigga upp sexlivet med en lösfitta?

OK det var kanske inte så du lade fram förslaget, men själv förstår jag ändå de som INTE vill ha mekaniska ting och attrapper inblandade i sitt sexliv. JAG skulle inte gilla det; för mig (OBS, för MIG som INTE har svårt att få orgasm och därför inte behöver några hjälpmedel) skulle det vara ett sätt att dölja en i grunden dålig relation som av brist på kärlek och innerlighet lägger fokus på alltmer avancerad och mekaniserad sex.

Bah! Nu lutar jag mig tillbaka i stolen och väntar på en ustskällning...
 

Utskällningen kommer här! ;)

Skrivet av  ninna
Nä, givetvis inte! Det är ju så olika det där!

När jag har föreslagit min man leksaker är det inte i första hand en dildo/lösk*k jag menar, utan andra saker, typ massageolja, ägget eller något annat som vi _båda_ kan leka med _tillsammans_!
En dildo kan faktiskt både mannen och kvinnan ha glädje av, men din jämförelse med en lösfitta kändes lite långsökt... *s*

:)
 

Jag laddar........nu kommer den!

Skrivet av  Triumph*Tiger
Nä jag bara skoja! :0)

Att ha sexleksaker har inget med dåligt sexliv att göra. För vår del så handlar det om att piffa upp lite! (det är ju inte så att man använder det varje gång man har sex vilket vissa icke användare har tendens att tro)

Jag har INTE svårt att få orgasm men vi har dildos, vibrerande ägg, analleksaker, filmer, penisringar you name it! Vi har ett jättebra förhållande både sexuellt och känslomässigt!
Ta tex ett vibrerande ägg och använd det samtidigt som man har sex, jag väntar med min orgasm och så kommer vi samtidigt, det är så grymt skönt! Orgasmen blir bättre när man slipper ha händer och fingrar som kladdar! Man kan koncentrera sig helt på varandra!

Jag röstar FÖR leksaker i sängen och kan inte förstå varför folk antar att man har det dåligt i förhållandet om man använder det!
 

Nej, det får..

Skrivet av  Anki
vara slutskällt här nu! :o)

Jag förstår i och för sig om man inte vill ha med leksaker i sexlivet. Det är ju en fråga om tycke och smak. Men jag reagerar ändå på att de har ett obefintligt sexliv, hon gör ett försök att ändra på det och han blir sur. Hur vill han själv göra för att förbättra sexlivet, undrar jag då.
 

Jag tror...

Skrivet av  Eliza
...att om man har ett dåligt sexliv så bör man gå till roten av problemet vilket kan resultera i en rätt skrämmande upptäkt, t.ex. att man egentligen inte älskar sin partner eller finner honom/henne avtändande. Jag har också haft ett astråkigt sexliv och funderade ett tag på om det skulle behövas mekaniska ting etc. för att det skulle bli bättre. Men sedan insåg jag att problemet inte var att vi hade tråkig sex utan att jag inte attraherades av min partner + inte älskade honom.

Om man har ett obefintligt sexliv så beror det nog med allra största sannolikhet inte på avsaknad av "devices" utan på avsaknad av väsentliga känslor.

Att jag inte gillar diverse devices när jag har sex beror för min del på att jag tycker det är osensuellt. Jag vill känna doften och smaken av min partner och skulle attraheras av mekaniska ting etc.
 

Jag tror...

Skrivet av  Eliza
...att om man har ett dåligt sexliv så bör man gå till roten av problemet vilket kan resultera i en rätt skrämmande upptäkt, t.ex. att man egentligen inte älskar sin partner eller finner honom/henne avtändande. Jag har också haft ett astråkigt sexliv och funderade ett tag på om det skulle behövas mekaniska ting etc. för att det skulle bli bättre. Men sedan insåg jag att problemet inte var att vi hade tråkig sex utan att jag inte attraherades av min partner + inte älskade honom.

Om man har ett obefintligt sexliv så beror det nog med allra största sannolikhet inte på avsaknad av "devices" utan på avsaknad av väsentliga känslor.

Att jag inte gillar diverse devices när jag har sex beror för min del på att jag tycker det är osensuellt. Jag vill känna doften och smaken av min partner och skulle attraheras av mekaniska ting etc.
 

Jo, så..

Skrivet av  Anki
kan det förstås vara! Men jag tror inte alltid att det behöver vara så. Jag älskar verkligen min partner av hela mitt hjärta, fast vi har haft perioder av obefintligt sexliv. Inte så långa perioder dock, och vi har alltid kommit ur dem. Jag vill nog inte heller koppla samman sexleksaker med avsaknad av känslor för sin partner.
 

Artiklar från Familjeliv