Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga till tjejer om sexhjälpmedel för män!

Skrivet av cecilia
Hur skulle ni reagera om ni hittade en uppblåsbar knulldocka i ert hem som partnern gömt undan?

Själv skulle jag reagera med avsmak, men förnuftsmässigt inser jag att det inte är konstigare att ha en knulldocka än ett vibrerande ägg. Undrar varför det är sån skillnad på om det är en man och en kvinna som använder sexhjälpmedel?!
Svar på tråden: Fråga till tjejer om sexhjälpmedel för män!

Tål att tänkas på...

Skrivet av  ninna
Spontant känner jag - Usch, nej!!!
Men som du säger; det borde inte vara konstigare än om kvinnan har ett vibrerande ägg, eller en dildo för den delen!
Man kanske är mer konservativ än man själv trodde!?
;)
 

inte så kul kanske

Skrivet av  Play
med just en doocka då!
Vi tjejer kanske har en dildo, det kan aldrig ersätas av äkta varan. men en docka, ser ju ut att vara nån, inte bara snoppen hos en kille.

nä, då hade jag nog packat min mans väska...
 

fast

Skrivet av  em...
lite skillnad ere väl ändå...

ja menar såhär.. en knulldocka som du fint utrycker det *fnissar* och ett vibrerande ägg... jamenar jag skulle aldrig använda en knulldocka med snopp (OM det nu finns) det är och skulle se både osmakligt och oerhört fånigt ut... och skulle nog garva ihjäl mej om min respektive plocka fram en barbara ....

men därimot skulle jag inte ha några åsiker om tex en mer diskret liknande hjälpmedel som nu *ägget* är,
*do I make sense??*

tja vet inte om du hajjar men det är skillnad på leksak å leksak..

Därimot är det inte skillnad OM man använder leksaker tycker jag, killar har väl lika behov som tjejor å tvärtom.

min mening i mer än en mening...
 

Ok men..

Skrivet av  cecilia
i så fall skulle man kunna jämföra en dildo till en tjej och en lösvagina till en kille. Håller med om att docka är lite för mycket, men å andra sidan vem är jag att bestämma vad en man vill ha för sexhjälpmedel. Män kanske just vill ha en docka.
 

jo givetvis

Skrivet av  em...
ska inte ngn bestämma om va ngn ska ha helt rätt :)

men dockor där går min gräns både åt mej själv å acceptansen hos respektive.... fast arg vette sjutton om jag skulle bli skulle nog mer garva på mej tyvärr..

men sexhjälpmedel till killar tycker jag är helt okej..
 

Jag hade köpt en..

Skrivet av  Triumph*Tiger
....riktig lösfitta till honom istället för det måste vara skönare ;0)

Allvarligt så hade min man aldrig gömt undan en sådan sak för mig för hade han velat ha en hade han sagt det. Nu tror jag inte han någonsin skulle vilja ha en uppblåsbar docka men hade han velat det så hade jag inte sagt något om det.
 

Nja

Skrivet av  Kanelen
Jag skulle reagera med avsmak faktiskt. Men jag tyckte inte liknelsen riktigt stämde. För motsvarande skulle vara om kvinnor hade knulldockor som ser ut som män. Och det har nog inte de flesta ;-). Utan då tycker jag väl en dildo är synonym med en vagin-atrapp, eller vad de nu heter, och det skulle jag tycka var bra mycket mer okey. Kanske låter konstigt men så skulle jag känna iallafall. Tycker en hel docka med ansikte och hela alltet skulle bli lite fööör mycket helt enkelt.
 

Nu pratade du om ägg dessutom.

Skrivet av  Kanelen
Drog en synonym med dildo. Men sedan såg jag att det ju var ägget som du pratade om och inte dildo.
Tja ett ägg drar jag en ännu lägre växel på för det har ju ingen som helst liknelse till något hos en man *asg*, så vad ska motsvarigheten bli då *grubblar*, kanske en penisring. Och det skulle jag väl snarast tom tycka var kul om han hade så kunde vi eventuellt använda det ihop ibland, om det behövs eller är roligt osv. (Har aldrig testat) Precis som man kan med ett ägg.
 

uppfatta det som en skämt grej!

Skrivet av  Miss Lane
skulle nog inte koppla den till att det var en sexleksak utan nån skojgrej man fått av någon skojfrisk kompis! Använder män verkligen sånna? Trodde det bara var en skojgrej typ till en svensexa eller nåt? Jag kanske är helt ute och cyklar....Skulle det visa sig att han hade den på allvar skulle jag nog smälla av *ler*
 

Jag skulle...

Skrivet av  Eliza
...tycka att han vore en snuskgubbe och sticka. Inte heller skulle jag gilla att hitta en lösvagina i hans gömmor.

Ett intressant spörsmål detta...Det är nu trendigt med löspenisar och ägg m.m. för kvinnor, man säljer sånt på fiiina varuhuset i Stockholm t.o.m. och kända designers designar dildos. Men när kommer en "uppblåsbar Barbara" designad av Jonas Bohlin? Eller en lösvagina signerad Peter Hallén?
 

ingen skillnad

Skrivet av  sanna
jag skulle absolut inte ta illa upp om mannen ville ha sexleksaker typ lösfitta/docka eller vad det nu kan vara. förstår inte alls varför det skulle vara känsligt.

då tycker jag faktiskt det skulle vara obehagligare om han smusslade med porr eftersom det skulle innebära att han kollade och tände på andra kvinnor utan att vara uppriktig med det.
 

Det är en känslomässig skillnad...

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Om jag får säga vad jag tycker:

En könsdel i gummi gör mig inget, jag skulle tycka det var lite roligt och undra varför ajg inte fått veta något.

Men en knulldocka, jag tycker det är skrämmande och äckligt. Det måste ju kännas som att sätta på ett lik?

Eller så skulle jag ta det som en skämtgrej han fått av polarna.
 

Artiklar från Familjeliv