Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En kort enkät fråga

Skrivet av Mackan
Mannen får skäll för han inte fäller ner ringen.

Men varför kan inte kvinnan fälla upp ringen för mannen?

Vad är din åsikt.
Svar på tråden: En kort enkät fråga

Skiter i vilket!

Skrivet av  cecilia
Har aldrig skällt på en man för att han fällt upp ringen. Det är en mycket enkel sak att fälla ner den. Det som möjligen skulle störa mig är om han pinkade på sitsen eller skvätte runt men det har aldrig hänt i mina förhållanden. Däremot så är jag förundrad över att vissa män (och kvinnor?) inte tittar hur det ser ut i toan och använder toaborsten när dom gjort nummer 2!
 

Ringen faller ned av sig

Skrivet av  Ullet
självt med en liten knuff, ringen behöver större kraft för att lyftas upp, vilket är besvärligare? ;-/
 

Men

Skrivet av  Mackan
e det lättare o lägga eller fälla Ullet?
 

hehe

Skrivet av  U know who
*S* bara tyckte de va lite konsigt juh när toaringen helt plötsligt va uppfäld inte van .... ;) *PUSS*
 

Det är ju upp till honom!

Skrivet av  ninna
Hur "hemlig" han vill vara... *s*

Har en manlig kollega och det går alltid att se (oavsett eventuell lukt) om han gjort det "lilla" (ringen uppe) eller det "stora" (ringen nere).
:)
 

*asg*

Skrivet av  cocacarola
det har jag aldrig tänkt på! hahaha men du har såklart rätt *fnissar vidare*
 

Locket ner tack

Skrivet av  snara
Tycker locket ska läggas på efter besök. Inge trevligt att komma in i ett badrum och behöva stirra ner i toaletten direkt. Tjejer är minst lika dåliga som killar på att fälla ner.
Dessutom kan man tappa ner grejer om man inte fäller ner locket :-)
 

alltså för mig

Skrivet av  cocacarola
handlar det om att jag när jag är astrött mitt i natten går upp och ska kissa, blinkar av det starka ljuset i badrummet, sätter mig på ren rutin och hamnar på det iskalla porslinet och är dessutom på väg att ramla ner i toaletten... det har hänt några gånger och varje gång blir jag lika putt och muttrar om att jag höll på att dö... så då tycker jag att det är lite jobbigt. Men annars är det väl ingen stor grej? Det är liksom inget vi diskuterar här hemma (förutom mitt muttrande då jag närapå druttat i..)
 

jag bryr mig inte faktiskt

Skrivet av  Play
har ALDRIG skällt på min man för han inte fällt ned ringen, sånt e så fånigt, över en sån petitesssak.

Så tyvärr, så kan jag inte uttala mig! *s*
 

Äntligen en kvinna

Skrivet av  Mackan
i min smak forsätt så :-)
 

min åsikt

Skrivet av  kex
är att om man bråkar om det så har man nog ett _väldigt_ dåligt sexliv *s* nä men allvarligt, jag skulle aldrig få för mig att skälla om nått sånt :)
 

Har inga problem

Skrivet av  Sextörstande no more
med uppfälld ring men det är bra jävla äckligt att se de, i flesta fall, kladdiga gula droppar som droppat på kanten. Är det så svårt att ta en papperstuss och torka bort dem? Eller är det revir min kille pinkar in?
 

Men det finns ju ett lock också!

Skrivet av  Sextörstande no more
Som jag anser att både mannen och kvinnan bör fälla ner efter toaanvändning. Det blir ju förstås lite tyngre för mannen att fälla upp/ner _både_ lock och ring men vanligtvis är ju mannen det mer muskulösa könet så det kan han väl bjuda på?
 

Tvärtom hos oss...

Skrivet av  radioaktiva ögon (kvinna)
Jag tycker att det ser inbjudande ut då locket är uppfällt på toalettstolen...toaletten säger liksom "välkommen att använda mig" ;)
 

Konstigt...

Skrivet av  A.Enormus
men jag har _aldrig_ gått in i nån av våra två toaletter och satt mig på det kalla porslinet. Kanske är min raring till manlig sambo så hänsynsfull att han fäller ner locket? Jag vet inte, har aldrig tänkt på det. Kanhända har jag till och med fällt ner ringen då och då. Vi har varit tillsamman i över 10 år och jag har aldrig ens ens anat att det kan vara ett problem i andra förhållanden... Jösses.
 

Stäng hela j...a locket

Skrivet av  Ypsilon
Själv tycker jat det är så otrevligt när toan står halvöppen.
Efter toabesök av man eller kvinna stäng locket, men nej det klarar inte kvinnor av *ler retfullt*
 

Artiklar från Familjeliv