Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gemensamma intressen?

Skrivet av Bubba
Min man och jag har inget gemensamt intresse vilket är lite synd. Skulle vilja ha nåt som man kan göra ihop..en del sportar o så. Vi har ju en lite 3 åring och en drös med hans tonåringar så det bör inte vara för långt bort, gärna hemmavid... Vi har provat att släktforska lite men har svårt att komma igång. Spela spel o så gör vi ibland men båda är för dåliga förlorare.
Vad gör ni?
Svar på tråden: Gemensamma intressen?

Här

Skrivet av  Loppan
har vi inte heller så mycket gemensamt egentligen. Vi gillar båda att laga mat men min kille är besserwisser och köket är för trångt så vi lagar aldrig mat ihop. Vi brukar åka ut och fiska ihop på somrarna. Men oftast åker han själv. Vi tittar på tv ihop väldigt ofta men det är ju inte så socialt egentligen. Jag vet faktiskt inte, vill väl också ha lite råd om vad man kan göra ihop.
 

spela

Skrivet av  nörden
dataspel, typ Everquest eller WoW tillsammans=)
 

promenera...

Skrivet av  Tok-Frans
...ihop är väldigt bra tycker jag. Opretantiöst, men ändå fullständigt på något vis.
Man kan inte göra något annat under tiden (hallå, stäng av mobilen!). Man kan gå både i stan och i lämplig svårighetsgrad av natur. Tankarna far och man pratar om allt möjligt. Och att promenera tyst känns också OK.
Sen kan man bygga ut det med en kaffetermos eller ett friluftskök och så vidare ända till fjällvandring.
Andra förslag? Bowling är oväntat kul, man kan vara hur dålig som helst. Klättring (inomhus och utomhus). Gå och bada (inomhus och utomhus).
Men som sagt, promenader! Går att göra hur enkelt som helst. Hoppa till exempel över det slentrianmässiga bil- eller bussåkandet och gå en bit tillsammans i stället.
 

Stugan och båten!

Skrivet av  Emma
Vi har en gammal sommarstuga ute på en ö. Den renoverar vi tillsammans och dessutom är vi bägge båtintresserade. Barnen älskar att vara i stugan och jag tror att vårt intresse för stugan kommer att bestå när barnen blivit stora.
I stugan odlar jag dessutom ett litet trädgårdsintresse som jag inte har möjlighet till hemma.
 

Pratar, diskuterar

Skrivet av  Kvinna
om stort och smått. Vi tröttnar aldrig på att prata med varandra. Promenerar, lagar mat. Och så har vi samma yrke och planerar därför gemensamma framtida projekt.
 

Artiklar från Familjeliv