Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

..när kan man säga "Jag älskar dig"?!

Skrivet av *kär*
Hej...har datat en kille nu i snart två månader och allt känns så toppen. Det känns som om jag hittat min andra hälft liksom......
Vi pratar om allt och har kommit varandra så nära. Kanske närmare än de flesta gör under ett helt liv?!

Hur snart kan man säga att man älskar nån?! Det känns verkligen så..hela tiden! Orden ligger på tungan men jag vågar inte. Kanske skrämmer det honom?!
Hur vet jag?!
Svar på tråden: ..när kan man säga "Jag älskar dig"?!

Gör det som känns rätt!

Skrivet av  ninna
Om du är rädd att skrämma honom så kanske det är bäst att avvakta lite.
Han kanske känner likadant, men är rädd för att skrämma _dig_! :)

Jag kommer inte ihåg hur tidigt jag och min man började prata om att "älska varandra", men det gick nog ganska snabbt. Precis som du beskriver så kom vi varandra väldigt nära på kort tid.
Ibland känner jag det där pirret fortfarande! ;)

Grattis till en härlig relation! Låter mysigt...
 

Säg som du beskriver här

Skrivet av  Pingla
Att du tycker att det är så härligt att ni har kommit varann så nära. Och nu har du haft något på tungan som du känner att du vill berätta. Att du inte bara är kär utan även älskar honom. Jag tror inte att han blir rädd.
Lycka till!
 

en lapp

Skrivet av  Tok-Frans
Du kan ju lägga en lapp med de tre enkla orden på kudden eller frukostbordet när du gått. När han hittar den får han budskapet utan att behöva känna trycket att ge det enda acceptabla svaret, alltså "och jag älskar dig också".
I och för sig älskar han dig säkert, men sånt är tråkigt att säga på beställning.
 

Alltså...

Skrivet av  Camelia
Jag tillhör skaran "lättskrämda" och skulle nog riskera att få kalla fötter om någon drämde i med "jag älskar dig" efter två månader...

Såna som oss får man köra smygtekniken med: "Slowly, slowly, catchee monkey..."
Det vill säga, man kan börja med ett neutralt "jag gillar dig" och kolla hur det tas emot. Ser h*n besvärad ut så är det inte läge att gå vidare med stormsteg. Ser h*n däremot cool ut med det och förhoppningsvis svarar samma sak, så kan man väl efter en passande tid säga "jag är kär i dig", sedan gå vidare till att lägga en söt lapp på kudden I (hjärta) U... allt blir mindre dramatiskt när det är sagt på engelska... *S* Hm... det är efter sån där smygande uppvaktning som jag brukar vakna en vacker dag och inse att jag är pisskär i vederbörande och inte har en aaaaning hur det har gått till. Hehe.

Snabbare förförelse än så får mig däremot att falla i sken.

Lycka till!
 

Min man sa det

Skrivet av  Lilla hon
efter två-tre månader. Trots att jag mycket väl hörde det frågade jag "Vad sa du?" Det kändes overkligt, men helt underbart. Man känner på sig när det är rätt, vill du säga det nu så säg det för tusan! Jag har svårt att förstå resonemanget kring "skrämma bort". Har man seriösa tankar på ett seriöst förhållande så skräms man inte bort så lätt anser jag.
 

luuugnt o fiiint, inga oväntade moves..

Skrivet av   oa
sånt akn skrämma killar, too fast too soon..man behöver inte tala om vad man känner, visa istället att du bryr dig, SEN se hur han reagerar..inte skrämmas!
 

Artiklar från Familjeliv