Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tycker ni inte tjejer...

Skrivet av Penis fén
att killen ska vara rakad där nere OCH även i ansiktet, min kille har massa hår både uppe å nere, kittlar vart jag än är.
Han har ingen vanlig skäggväxt utan sån där moppemusche, spretig åt alla håll å kanter.
När vi ska kyssas så har jag långa strån i näsan, not nice :(
Han e ingen moppekille utan är 24, hur ska jag få han att fatta att han ska raka sig??
Just det ang snopphåren...hur ska jag få han att raka sig där? Gillar rakad snorre ju :)
Svar på tråden: Tycker ni inte tjejer...

jadu

Skrivet av  N
Du ska säga som det är till honom, att du inte tänder på hans mustasch och att det är besvärande samt att du gillar "rakad snorre".

 

nej tack

Skrivet av  sanna
smaken är ju som sagt olika men själv föredrar jag män som har hår, på huvudet i anisiktet, på kroppen och kring snoppen;)
 

Nä!

Skrivet av  Eliza
Män i lämplig ålder för mig (40 och uppåt) har i allmänhet inte rakad pung, då skulle jag misstänka att han har extremt dåligt självförtroende och tror att han måste göra om sig för att duga. Och såna tanka har man förhoppningsvis kommit över om man är 40 +, i bästa fall långt innan dess...Annars riskerar man att ändra stil och personlighet för varje partner man har.

Om du inte tycker att din kille duger som han är så får du väl byta kille! Du verkar ärligt talat rätt barnslig f.ö...
 

min pojkvän

Skrivet av  lisa
är rakad på pungen o han fyller snart 43 :)
 

Nämen...

Skrivet av  MrsS
Tja, som sagt: smaken e som baken :o)
Min man (40+) har rakad pung. Dels för att han själv vill, dels för att oxå jag vill. Ser varken honom eller mig själv som barnslig. Jo, ibland kanske när vi brottas eller leker viking :o)
Kan man inte få föredra ngt framför ngt annat utan att för den sakens skulle vara barnslig eller tycka att partnern inte duger???
Och kopplingen mellan rakad pung och dåligt självförtroende får jag inte alls ihop! Förklara gärna vad du menar med det.
 

Såhär:

Skrivet av  Eliza
Den ende man jag haft sex med som rakat pungen var 49 år och hade närmast patologiskt dåligt självförtroende, jag lovar. Han var så angelägen om att duga att han utplånade sig själv, mer eller mindre, för att göra sin partner nöjd. Ja, inte jag då, eftersom jag försökte få honom att vara sig själv bara (pungen hade han rakat innan han träffat mig, på order av en kvinna han dejtat ett kort tag innan han träffade mig), men han visste inte vem han själv var så det var litet svårt...Därav min möjligen något fördomsfulla inställning till män 40+ med rakade pungar. Och jag tänker nog behålla den inställningen eftersom jag inte kan komma ifrån att det här med att raka pungen är litet....fjantigt, hur lent det än kan kännas. OK om man ansar litet men jag vill faktiskt inte ha sex med en karl som är som ett barn därnere...Omanligt trycker jag. Basta.

Barnsligheten har f.ö. inte så mycket att göra med pungrakning eller ej i frågeställarens fall utan hennes sätt att uttrycka sig...
 

du är ute o cyklar

Skrivet av  lisa
Jag har träffat ett antal män i mogen ålder med rakad pung...och inte ett dugg dåligt självförtroende
 

Ja du cyklar verkligen och det fort...

Skrivet av  cecilia
Så om jag har rakad fi..ta så har jag dåligt självförtroende? Jag rakar mig för att det dels är snyggt och dels att det är skönare att ha sex. Jag älskar att titta på mitt rakade kön när vi har sex och det gör min man oxå. Om jag sedan ser ut som ett barn så skiter jag fullkomligt i det. Att du inte tycker det är snyggt är en sak, men att komma och påstå kopplingar med rakat och dåligt självförtroende, då är du ute och cyklar och det med väldans fart....
 

Smaken är...

Skrivet av  Eliza
...som bekant inte allmängiltig, och tur är väl det. Jag gillar inte mustasch eller rakad bringa heller, tycker det är fullständigt avtändande, liksom en del andra attribut som andra tvärtom finner eggande...Ta hand om de rakade karlarna, "lisa" och "cecilia", så håller jag mig till de orakade...
 

Oki!

Skrivet av  cecilia
Det jag reagerade mot var din koppling rakat-dåligt självförtroende + att du skrev att inläggsskrivaren var barnslig. Ha en bra dag i snårskogen :0)
 

Hej

Skrivet av  cecilia
Där nere vill jag ha så gott som renrakat. Min man har bockskägg vilket jag tycker är ursexigt. Där nere är han välansad så jag är nöjd med det med men vore ännu mysigare om han var helrakad jämt, nu är han det bara ibland.
 

Absolut!

Skrivet av  girl
Jag skulle aldrig ligga med en kille som var orakad därnere. Det bästa du kan göra är att säga till honom rakt ut att du vill att han ska raka sig!
 

men du

Skrivet av  flippran
det är ju faktiskt bara 6 år sedan han slutade åka moppe.
då är det väl inte så konstigt att moppemuschen fortfarande är kvar

var glad du att han inte också har folkrace skägg
 

Han kanske uppskattar

Skrivet av  Mmaria
en liten mysig stund i duschen där du tar initiativet och börjar raka honom där nere?

Tror ni både kan vinna på en sån sak, du får din renrakade och han får en ny och härlig upplevelse. (såvida du inte skär honom på det allra heligaste:-)

Ansiktsbehåringen.. min älskade hade som din.. för långt och jag vägrade kyssas då hans musche stack mig I näsan. Så nu trimmar han det lite kortare *S*.
 

Klart man e rakad =)

Skrivet av  Mr D
Klart man rakar där nere =) vill ju inte se ut som en regnskog *S* Tjejjen tycker även det e härligare å sexigare om man e rakad =) nu e jag inte helt rakad men har då kvar lite grann åvanför roten så att säga.
Tycker själv de e härligare å vara det =)
 

Jag tycker...

Skrivet av  Me
...att karlar som är helrakade där nere ser skrattretande fåniga ut. De ser ut som små förvuxna pojkar, jag kan inte tända på en sådan man för det känns som pedofili.
 

Samma....

Skrivet av  Nette
här!! :o)
Som mamma till två småkillar så betackar jag mig för att min MAN ska se ut som dom nertill!! Usch...nej tack!
Nu är inte min man så jättehårig men helt rakad...nej!
Har varit med en kille som var rakad och jag tände INTE på det kan jag säga!!
Själv så rakar jag benen, under armarna och bikinilinjen!
Har varit helrakad själv också (en kille som gjorde det på mig för många år sen.) Men, inte heller det tilltalar mig (för mycket "barn" känsla över det!)
Visst det är upp till var och en... men, jag kan inte riktigt förstå det!
 

Däremot...

Skrivet av  Nette
"vid snoppen men ej på kroppen"...
Kan gärna vara utan behåring på kroppen, ryggen och världens skog på bröstet...yiak!
 

Men fråga

Skrivet av  Mmaria
ser ut som barn?

Ni som har karlar som rakar sig därnere.. hur Mycket rakar dom sig då?

Trodde i min enfald att det var pungen och roten..inte allt däromkring. (förutsatt att ni har håriga karlar)

Menar det är svårt att sluta klippa sig.. tänk om karln rakar sig därnere men vet inte var han ska sluta så han rakar magen med :-)
 

Skägg?

Skrivet av  engeltina
Ja tack :-)
 

Mycket hår är manligt! :o)

Skrivet av  Lady
Jag vill inte att min man rakar varken rygg eller nåt annat. Jag gillar hår på män! :o)
 

Hår...

Skrivet av  Mor till fem...
Min man har ganska mycket hår, över hela kroppen. Å det gillar jag verkligen! Vill absolut inte att han ska raka sig runt snoppen! Skulle nog tycka att det såg lite fånigt ut....Å jag vill vill gärna liksom känna håret när jag håller på där nere....typ...
 

Min är rakad

Skrivet av  Play
mellan benen, min man, vill inte ha någon med hår & han trivs bäst såhär.
han har iof hår på bröstet, vilket är manligt :)
Så har han skägg, typ "get"skägg, rakat huvud!
Sexig!
 

Artiklar från Familjeliv