Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det här med att ladda hem...

Skrivet av anna
Jag vet ju att det inte är tillåtet, så det är kanske inte ok att fråga om det här heller. Men, hur många av er gör det? Hur tänker ni om riskerna för virus osv? Finns det nån sida som är bättre än nån annan?
Svar på tråden: Det här med att ladda hem...

jag

Skrivet av  Mia
är en olaglig typ, tycker dc ++ funkar bra men det tar ett bra tag innan man kommit på hur allt funkar. Dessutom bör man ha en del att dela ut för att komma åt bra hubar.
Virus kan man ju ha otur att få, men jag anser att med antivirusprogram och brandvägg så är jag så säker jag kan göra mig om jag inte vill låta bli...
 

*Räcker upp handen*

Skrivet av  Tant Grön
Jag gör det. Jag använder DC++ men just nu får jag det inte att fungera. Är inte rädd, har ett bra virusprogam och risken för virus på DC är betydligt mindre än på tex KazAa. Som Mia säger så är det lite krångligt att komma igån med DC, iaf om man är van med typ Kazaa men nu när jag kan dc så är det mycket bättre.
 

Ok, tack för era svar, men

Skrivet av  anna
hur kommer man in på det här dc++ då?
 

gå in på tekniksnack

Skrivet av  Mia
där tror jag att du får bra svar. Själv hade jag en snäll sambo som hjälpte till i början, nu är det jag som kan mer än honom...
Sök på dc ++ och ladda hem. MEn kom ihåg att du bör ha lite att dela ut också för att komma in någonstans..
 

Jag laddar hem

Skrivet av  Flu
eftersom det inte är olagligt. Däremot är det olagligt att dela ut och låta andra ladda ned från den egna datorn.

Vad gäller virus, så - visst. Det har hänt att program som jag laddat ned har innehållit virus, men då har antivirusprogrammet varnat i samband med att jag packat upp dem, innan jag kört dem, så det har löst sig.

Virus sprids ju inte i exvis filmer eller musik, så där är det inget problem.

Annars är det de vanliga reglerna som gäller:

1) Sunt förnuft.
2) Regelbundna kontroller av att virusskyddets automatuppdatering skett.
3) Spamfilter i mailen.
4) Någon form av brandvägg.

På så sätt har jag klarat mig från att drabbas av något virusangrepp under de senaste 15 åren i alla fall.
 

Artiklar från Familjeliv