Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nöjd Jocke Berg...

Skrivet av Neaten
eller?
(Kopierat från www.kandisnytt.com)

Jocke Berg i KENT - Plötsligt kände jag att det måste sägas...

- Plötsligt kände jag att det måste sägas: Denna skiva är fan i mig tjugo ggr bättre än ALLT vi gjort tidigare.

Strax före julafton säger Jocke Berg, sångare i bandet Kent, lite om den nya skivan som kommer ut den 15 mars.
- Plötsligt kände jag att det måste sägas: Denna skiva är fan i mig tjugo ggr bättre än ALLT vi gjort tidigare. Stolt kan jag meddela att jag spelar i det bästa bandet i världen just nu! Helt sjukt, säger Jocke på sin hemsida. Han tillägger sju dagar senare: För övrigt är "Du å Ja döden" 100 ggr bättre än allt vi gjort tidigare.
Skivan verkar alltså bli bättre och bättre en gång i veckan?

Bandet Kent bildades i Eskilstuna 1990. Men på den tiden hette de Jones & Giftet. Att bandet alls kom till var närmast en slump. Jocke Berg, frontman i Kent, satt i ett cafeteria i Eskilstuna och hörde ett ljud i högtalarna som lät intressant i hans öron. Han frågade vems kassetten var och fick veta att det var Martin Sköld. Jocke och Martin kände inte varann. Men de satte sig ner och började pratade musik och lånade skivor av varandra. Tanken på ett eget band växte snart fram. Idag 15 år senare räknas bandet som Sveriges största.

Hoppas man är ledig från jobbet den 15 mars....
Fast förväntningarna är ju höga!
Svar på tråden: Nöjd Jocke Berg...

Hahaha....

Skrivet av  ullebulle
Och Jocke Berg är blygsam som vanligt! *S* Ja, nu längtar man ännu mer efter skivan - det är inte långt kvar!
 

Artiklar från Familjeliv