Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnspel

Skrivet av Bjorn
Hej,

jag behöver lite rekommendationer för barnspel för Carl som är två och ett halvt.

Vet ni några som är speciellt anpassade för denna ålder där han kan lära sig bokstäver, siffror och sånt med hjälp av datorn?

Svar på tråden: Barnspel

I brist på ...

Skrivet av  Bjorn
... barnspel på nätet för 2,3,4 åringar gör jag lite egna vilka Calle tycker e kul.
Kolla gärna på www.jirafa.nu för roliga spel för småttingar (upp till 5 år, sen blir det nog rätt tråkigt).

Bjorn
 

tack...!

Skrivet av  - Liwi -
Min dotter som aldrig suttit vid datorn tidigare lärde sig använda musen när hon spelade "bil-spelet", nu spelar hon även memory ;)
Vi vågar oss nu på andra spel, dock måste dom vara så man kan använda musen endast och det är ju inte alla som är...
 

KUL!

Skrivet av  Bjorn med Calle
Det var riktigt roligt att höra. Det är ju även det som är tanken - att de lär sig hantera pekdon i kombination med siffror, boksätver och annat.

Calle 2½ lärde sig oxå den här vägen och nu kan han bläddra i på vanliga sidor, själv välja spel, dra etc.

Jag tar gärna emot önskemål och kommentarer om det är något speciellt ni vill ha.

mvh
 

Kan inte

Skrivet av  - Liwi -
komma på något nu, nu pusslar hon väldigt mkt i ett spel med Pingu (pingvinen)
ett litet tips är att det nya spelet med bokstäverna...om hon lägger A.et vid D t.ex så är ju bakgrunden samma färg som bokstaven så den "försvinner" för henne...
Spel med färgtema, typ bygga med klossar datorn "säger" grön och hon ska lägga grön...
tja, lite blev det ;)
 

Anki & Pytte

Skrivet av  Anna T2, bara på besök
är jättebra, det händer lagom mycket, det är varierat med ord, antal och färger och så är det smart att man kan "gå och lägga sig" och därmed avsluta på ett smidigt sätt :-)

Och en till viktig sak: som vuxen dör man inte av leda över spelet! Pingu däremot, är supertjatigt efter två gånger.
 

Håller med -A &P är jättebra! imt

Skrivet av  Flugan
.
 

Artiklar från Familjeliv