Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tips om rgp ?

Skrivet av Crim5on
jag är galen rgp fantast, fostrad i den gamla skolan med spel som, breath of fire-serien, suikoden-serien, FF-serien, chrono cross/trigger osv osv osv.
sitter helst i soffan med kaffe å psx/ps2 å mottager gärna tips om stabila rpg som de ovan, om jag mot all förmodan missat nåra.
Svar på tråden: tips om rgp ?

RPG menar jag *IMT*

Skrivet av  Crim5on
...
 

RPG i gamla skolan

Skrivet av  Christopher
Wizardry8 är bra tycker jag.
Det måste vara ett av de ytterst få RPG jag har spelat igenom flera gånger. Det andra var nog Wizardry7... :-)
 

wizardry

Skrivet av  Crim5on
till vilken konsoll ? psx ? eller till pc ?
 

PC för min del

Skrivet av  Christopher
Jag vet inte om den finns till någon annan plattform.
 

allright.

Skrivet av  Crim5on
får kolla upp. tack.
 

Final Fantasy...

Skrivet av  Pappa KP
...finns även som onlinespel.

http://www.playonline.com/ff11us/index.shtml

I slutet av månaden släpps PS2-versionen i Nordamerika. Den bör komma till Europa kort därefter.

http://www.us.playstation.com/games.aspx?id=SCUS-97266
 

Final fantasy

Skrivet av  Crim5on
jo jag vet att det finns. men jag vågar inte börja med finalfantasys onlinespel... kommer bli så fast.. har spelat alla final fantasy spel hittills.. förutom 1:an eller om det är 2:an.
Blir så fruktansvärt fast i dom...
 

Baldur\'s Gate

Skrivet av  Pallas
Har spelat det på pc i över två år nu. Asroligt!
 

Är inte Neverwinter Night...

Skrivet av  Pappa KP
...också ett RPG? Fast det finns kanske bara för PC.
 

Blev lite förvirrad ett tag där... :)

Skrivet av  Jessie
... När jag läste RPG var jag helt inställd på rollspel, som i att slå tärningar och annat och kastade mig in och skummade hastigt igenom inlägget. Tänkte precis klicka på svara när jag insåg att det ju var PC-spel och annat som det handlade om. Hihi. Skulle ha blivit fel om jag skrivit Neogames rollspel Eon, eller hur? Kan väl däremot skriva att jag provat Baldurs Gate/Icewind Dale och Diablo II LoD. De är roligast i multiplayer, tycker jag själv.

Men om du vill spela vanligt rollspel nån gång, ska du definitivt prova Eon. Jag älskar det rollspelssystemet. :)
 

har inte tänkt

Skrivet av  Crim5on
att spela det någon gång.
om jag nångång mot förmodan skulle pröva det så skulle jag pröva eon :)
 

Artiklar från Familjeliv