Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sims 2

Skrivet av Lena
Finns det något sätt att komma runt att "gubben" blir åldring. det går ju så fort och det är trist. Jag vill inte ha en gråhårig gubbe efter att spelat ett tag med honm bara :(
Någon som ve om man kan stoppa de?
Svar på tråden: Sims 2

Du måste se till att deras

Skrivet av  Sara
ambitioner uppfylls. När du har 30000 ambitionspoäng kan du köpa ett livselixir och spara dagar. Beror lite på vad för slags ambitioner sin sim har om de är lätta att uppfylla eller ej. För mig funkar det bra. Men de måste vara på gul (guld) nivå eller över annars läggs det till dagar istället.
Så kan det ju hända att någon har ett fusk för detta istället.
 

Det finns ett fusk

Skrivet av  Syster Yster
som du kan skriva in när du har "fuskrutan" uppe: aging off stannar åldrandet och aging on sätter igång det igen.
 

Tack för ditt svar också

Skrivet av  Lena
får jag det inte att fungera så har jag ditt fusk i alla fall ;)
 

Att köpa

Skrivet av  Syster Yster
en sån där behållare med livselexir är både positivt och negativt. Akta dig för att dricka för många gånger då åldras du istället. Fusket har ingen bieffekter. *L*
 

Hur är det med bäbisarna då?

Skrivet av  Sara
jag vill ju inte att mina bäbisar och barn ska sluta åldras för de är ganska jobbiga att ta hand om.
 

Det har du rätt i

Skrivet av  Syster Yster
att det jobbigt med bäbisarna, man får göra ett svårt val. I värsta fall så får man väl flytta sin favorit sim till ett nytt hus och ha aging off där. Fast det är kanske inget bra alternativ heller.
 

Tack för ditt svar

Skrivet av  Lena
Ska testa det
 

Artiklar från Familjeliv