Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Belle och Molle

Skrivet av Marie
Tack så mycket för all er hjälp!

Nu då, nu är jag i ett rum med en färgsnurra som jag fixat. Men jag kommer inte härifrån. Det finns en dörr till en trapphall och man kan gå upp för trappan. Men ingen annastans. Jag kommer inte tillbaka till korridoren med dom många dörrarna. Jag kommer inte in under trappan och inte genom dörren rakt fram. Grr.., borde göra nåt annat istället...
Svar på tråden: Belle och Molle

Har du det röda kortet kvar?

Skrivet av  träskvatten
Det öppnar färgsnurran. Ordna alla färgerna i rätt ordning!
 

vilken

Skrivet av  Molle
färgsnurra, finns en del olika "pussel" med färger.
Vilken level är du på.
Måste smita in och kika.
 

Ok, tack

Skrivet av  Marie
jag klarade färgsnurran och är nu i en korridor med laserspärrar. I en panel i första rummet kan jag stänga av olika laser. Stänger jag av den första kommer jag till ett nytt rum med en panel med blinkande färger. Jag öppnar den med skruvmejseln, men och där finns en röd, en blå och en grön kabel. Men jag kommer inte vidare. Kan inte stänga av nästa laser. Och vad betyder väggen med en massa knappar som blir gröna om man klickar? Är det nåt pussel eller kan man strunta i det?
 

Har för mig att

Skrivet av  Molle
första gången blev jag instängd där för det var en del saker jag behövde göra först...
Har du gjort den gröna väggen?
 

Nej

Skrivet av  Marie
Jag försöker, men det går iiiiinte. Har du nåt knep? Hur jag än gör så är det alltid nån som blir fel...
 

satt precis och kollade

Skrivet av  Molle
hur jag började den.
ta första raden
hoppa över en tryck nästa hoppa över två tryck nästa, hoppa två tryck nästa hela raden ner. sedan är det lätast att göra så här.
Titta på tavlan första raden (från vänster) som har grå rutor ta raden till höger och tryck i rutorna bredvid den som är grå. Svårt att förklara...
men typ i rad 2 är bricka 3 grå tryck då på bricka 3 i rad 3. ta rad för rad, blir några grå kvar i sista raden men det funkar ändå.
 

Artiklar från Familjeliv