Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten Lotta!

Skrivet av Tant Grön
Har du kommit långt i huset? Jag testade lite i förmiddags och jag har kommit tillbaka så lång nu. Jag har: Håv, nyckel (använd), telefonkort, recept, utrivet papper, dvd (använd), glasögon och elektroniskt chips. Hur använder jag håven?
Svar på tråden: Liten Lotta!

Håven använder du i poolen

Skrivet av  Liten Lotta
för att få upp ett ostron.. Klicka på ostronet när du väl har fått upp det!
 

var hittar du telefnkortet?

Skrivet av  Liten Lotta
Ett chip finns i sovrummet, ett i rummet med kodlåset och ett i badrummet..
 

tror att telefonkortet låg under

Skrivet av  Tant Grön
en dörr i hallen. Har försökt använda håven i poolen men de händer nada. Har hittat chipset i kodrummet men hittar inget i badrummet. Hur kom du in i sovrummet? Jag gissar att det är dörren i hallen men där kommer inte in. Vad behövs för att öppna den dörren?
 

Ostronet finns i poolen,

Skrivet av  Liten Lotta
man får fippla runt lite i hörnet! Ta en dusch så kanske det klarnar ang. badrummet. Dörren i hallen behöver en nyckel som finns i, ja just det, ostronet!
 

Hittade ostronet!!

Skrivet av  Tant Grön
en dusch säger du...okidoki!
 

Hittat 3:dje

Skrivet av  Tant Grön
chipset och en taxilapp. Hur öppnar jag fönstret i kodrummet? Det står något om att "the cook will open the door" på en lapp...que? är det receptet lr ragun?? snälla hjääääääääääääälp!
 

nu är vi nog på samma plats!

Skrivet av  Liten Lotta
Jag har inte kommit längre heller.. Det verkar vara ngt med salladen i kylskåpet, eller?
 

Jag undrar oxå över

Skrivet av  Tant Grön
salladen...hmmm. Men hade inte du hittat någon grön nyckel också? vart hittade du den? Är det något med den fula ankungen oxå lr?
 

jag har:

Skrivet av  Liten Lotta
- en håv
- en blå nyckel (tror jag har använt den, men den är inte markerad)
- en grön nyckel, var det inte den i ostronet? *snurrig*
- tre chip
- glasögon
- ett brev
- a ripped paper
- en dvd
- tfn nummer
- ett recept
- en lista med namn och nummer
- "tfnkort"

Fick några sublima hintar här ang glasögonen, men jag är så trög att jag inte fattar vad de försöker säga mig!
 

Vi verkar ha samma grejjer iaf

Skrivet av  Tant Grön
men min blåa nyckel är använd (ser nu ute som en siluett). Det vr ju den gröna nyckeln som var i ostronet. Nu har jag dessutom ringt efter en taxi!!??. Jag läste oxå det kryptiska meddelandet om glasögonen oxh chipset och även jag fattar nada
 

Men

Skrivet av  Liten Lotta
hur kunde du ringa efter en taxi? Klickar man på tfn:en så säger den ju bara "Who to call?" och jag kan inte göra ett skvatt!

Och borde ringen och de nadra msyckena finnas i badrummet eller sovrummet? Varför surrar flugan runt lampan och varför är det en blöt handduk i ena lådan i badrummet?
 

lyckades ringa

Skrivet av  Liten Lotta
efter en taxi, kul att de visste var jag befinner mig när jag själv inte vet... :o)
 

Håller med om att

Skrivet av  Tant Grön
det känns som att man har hittat för liiite saker i badrummet...men hur många ställen kan jag ha missat att klicka på där inne? fan musen skriker snart nåååååd nnååååååd nu *s*
 

men, men, men, men

Skrivet av  Liten Lotta
ta på dig glasögonen i badrummet och klicka på själva skalmen (vet inte om jsg råkade ha ett chip markerat) så får du se ngt intressant!

Kanske det fungerar i flera rum? *kilar tbax*
 

ahaaa!

Skrivet av  Liten Lotta
det spelar ingen roll var du är, växla mellan de tre chipen i glasögonen och du får se tre olika händelser..
 

jahaaa...

Skrivet av  Liten Lotta
det blåa calling card? Med en mail adress?

*suckar, kliar mig lite och letar efter något att grogga på*
 

*s*

Skrivet av  Tant Grön
Ja det var nog lite svengelska där!*asg* callingcard=telefonkort *s*. *skålar med dig i julmust*
 

skålar tbax

Skrivet av  Liten Lotta
i julmust! Hade inget starkare hemma, lika bra det!
 

Artiklar från Familjeliv