Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hoho.... Logan level 12

Skrivet av batbut
vad skall jag göra med färgerna i sista (?) rummet? Fattar nada noll inget.. jag är en idiot...*s*
Svar på tråden: hoho.... Logan level 12

färgerna?

Skrivet av  Liten Lotta
Beskriv lite mera! Kommer inte exakt ihåg allt längre!! :o)
 

har varit ute

Skrivet av  batbut
och hittat en brunn och en brinnande dörr... och öppnat ett brunnslock och satt ihop ett rep. Inget händer. Innanför det sista rummet innan man går ut så finns det ett rum med en "triangel" som även kan bli en fyrkant. Och så 4 färgtangentern som man kan trycka på, en stor röd spak och så kommer färger upp på väggen.. och ngt skall jag göra men fattar nada...*s*
 

jaaa, just det!

Skrivet av  Liten Lotta
*minnet klarnar*

Har du åkt upp i hissen? På en av våningarna, tror det var B, så finns det anvisningar till ett antal färger i olika väderstreck! Du måste muta pacmanen först med sden röda disken..

Den dära maskinen med färger.. du skall alltså se till att färgerna (N-S-E-W) som du fick tidigare på vån B stämmer överrens med färgerna på maskinen. Börja med söder-färg, sedan vrid och väster-färg, vrid osv osv.. Det skall vara fyrkant.. När du har fixat färgerna enligt väderstrecken så drar du i spaken!

Jag tror att toppvåningen var ett stor tavla där man skall tryckka på rutorn ai en viss ordning så att färgerna framträder, då öppnas nog en dörr och du kommer åt fågeln och tejpet (eller om det var hinken).

Hinken och tejpen behöver du för att få upp vatten ur brunnen så att du kan släcka elden...
 

tack...

Skrivet av  batbut
Jag gör ett nytt försök *s*
 

hm...

Skrivet av  batbut
fick ihop färgerna, och fick en guldnyckel. Har tejpen, skruvmejseln och guldnyckeln.. letar febrilt efter en hink... försökte fixa brunnen ändå, men gick inte....
 

*kliar mig i huvudet*

Skrivet av  Liten Lotta
Kommer inte ihåg. Har du varit på alla våningar med hissen? *funderar*
 

alla våningar..

Skrivet av  batbut
ja, frågan är om det är gömt ngt... vilket det förmodligen är... jag tar en ny tur igen
 

Artiklar från Familjeliv