Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

#%&/"#¤%#¤/&!

Skrivet av Kattis, 24
F*n, vad less jag blir på mig själv!

Nu har jag stått still i 2 veckor, om inte mer och då kommer frågorna....

* Kan man äta en frukt till frukost...?
- Näe, det klarar inte nån sig på!

* Kan man slarva med lunchen...?
- Näe, det kan man inte heller...!

* Kan man äta sig proppmätt vid middagen...?
- Ja, hur lätt som helst men det ska man inte göra!

* Kan man "glömma" att dricka mkt vatten...?
- Ja, klart man kan det men fruktansvärt puckat eftersom det renar och "sköljer" kroppen samt att det är bra ur näringssynpunkt.Kroppen behöver vätska...!

* Kan man småäta på kvällen och vräka i sig
chips/mackor eller nåt annat onyttigt...?
- Ja, det är hur lätt som helst men även det är jävligt puckat, eftersom det har inverkan på vikten...!

Så nu har jag idiotförklarat mig själv!Det vore ju _en_ sak om nån annan har gjort det, men jag själv tycker att jag är blåst!

Varför i hela friden kan man göra dessa idiotiska saker när jag _vet_ att det inte gör ett dugg nytta för viktnedgången...?!

Ja, jag säger då det....*slår mig själv i skallen*

Svar på tråden: #%&/"#¤%#¤/&!

ja du......

Skrivet av  barbamamma *vv*
.....om jag bara visste svaret själv.

Jag undrar precis samma sak som du, men ibland så tror jag bara att det är så att man ORKAR INTE hålla på med denna ständiga eftertänksamhet när man ska stoppa någonting i munnen......

Det går ju jätte-bra ibland i flera veckor och så faller man ner i en jätte-svacka och kan stoppa i sig precis vad som helst......det viktigaste är väl att man kan ta sig ur den senare svackan och komma igen med nya tag.
 

Gumman!!!!!

Skrivet av  Tant Grön,CB
Jag vet hur det känns och man föraktar sig själv så mycket tyvärr. Jag har varit där såååååååå måååånga gååååååånger. En sak är märklig, om man jämför med hur mycket man straffar sig själv sådana här gånger och så tänker man på hur man hade reagerat om någon annan gjort dessa grejjer, inte katten hade man förbannat den personen så mycket eller varit arg på den personen i flera dagar, som man är på sig själv eller hur?
Jag försöker tänka så här nu: ok, jag gjorde ett misstag men det är en annan dag i morgon.
Hoppas att du förstod vad jag menade. Om man ser till hur jag svammlar idag så kan man nog undra om jag sniffat thinner eller nå´t *S*.
kramisar
 

Hej Tanten!

Skrivet av  Kattis, 24
Jo, man blir arg på sig själv och det borde bero på att dels så styr man juh själv sitt eget liv, samt att man tycker nog att man borde ha mer självdisciplin än så....

Idag är det den 30/5 och om 2 månader så är det slutet på juli.Det är realistiskt att gå ner typ 1 kg/vecka.Detta borde i sin tur innebära att jag _kan_ gå ner 8(!!) kg på 2 månader....
Men hur...?

Jag slarvar ju med maten/vattnet samt motionen!Jag är för feg för att testa nån snabb-diet och för snål för Cambridge eller nån annan pulver-diet.
Så hur sjutton gör jag...?!

Jag vet ju egentligen _hur_ men det är tamejsjutton inte det lättaste har jag märkt!
Det blir nästan som att "tvinga" mig själv att äta frukost/lunch/middag och äta sunt, motionera osv....

Usch, vad less jag blir men jag ska försöka mig på nåt drastiskt imorgon...!
Verkar det väldigt rubbat att kuta runt på gräsmattan för att få motion...?
Tänkte att det kunde vara nåt ifall jag inte kan/vill ta med bäsen på promenad.Det kan ju vara skönt att få gå själv och filosofera ibland.

Kram

 

Artiklar från Familjeliv