Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Ätardag"

Skrivet av Maria
Har ni inlagt någon ätardag, då ni äter det som ni vill utan att räkna points mm. Jag har hört att det kan vara bra att göra så. Jag kör ju enligt viktväktarnas program och undrar om det kan ok att ha en ätardag i veckan, isåfall kan man ju undvika godsaker de övriga dagarna. Eller gäller detta kanske bara om man är "stenhård" övriga dagar. Svara mig ni som vet!
Svar på tråden: "Ätardag"

fredagar är min ätar-dag...

Skrivet av  barbamamma vv +15 *jul*
...då struntar jag i allt vad points heter och äter det som jag vill och är sugen på.

Funkar jätte-bra om man har karaktär nog att låta bli allt gott under resten av veckan. För mig har det varit lite si och så med det under semestern sen så har vv haft sommar-stängt här i 8 veckor. Då är inte karaktären den allra bästa kan jag lova.
 

Fler frågor

Skrivet av  Maria
Du räknar pointsen som vanligt de övriga dagarna då alltså? Sparar du även points till denna dag? De ev "motionspointsen" hur gör du med dom?
 

så här gör jag...

Skrivet av  barbamamma vv +15 *jul*
...räknar mina points dom övriga dagarna, brukar oftast spara minst 1-2 points/dag. Bonus-pointsen spar jag också till min ätar-dag.
 

Nej, jag har ingen "ätardag".

Skrivet av  S-J
Jag äter "lagom" och gott hela tiden istället.......
 

Nix

Skrivet av  JK svamlar lite
jag har ingen ätardag. Jag måste unna mig godsaker kontinuerligt - helst hela tiden, bara stoffa in godis i käften... Nej, nu överdriver jag *daskar mig i ansiktet*. Jag planerar in popcorn, chokladpudding, Halo, salta pinnar, russin, isglass, bigaråer, vindruvor, gelegodis odyl under veckorna och vin/öl till helgerna. Jag skulle inte kunna hålla mig till en dag. Jag _vet_ att jag skulle fuska då, och _ändå_ ha en vräkardag. ;-)
 

Artiklar från Familjeliv