Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla efter en låååång paus

Skrivet av Anna Maria med Li
Här haft en paus just ifrån det här snacket men även delvis från maten. Blev alldeles för fanatisk och har nu börjat tillåta mig lite mer. Äter således inte sträng stenålderkost längre utan lite mer blandat(dock alltid långsamma kolhydrater).

Så nu är det nytt år och nya tag med främst träningen men även med maten=)
Svar på tråden: Hej alla efter en låååång paus

Det är ju strålande!

Skrivet av  maria65a
Det är ju strålande det med! Man ska plocka till sig dom bra bitarna och tillföra andra bra saker med så jag tycker att du gör precis rätt.
Jag har mycket av Stenåldersmaten i huvudet och försöker äta mer naturligt utan att för den skull vara rabit :-)
 

hej=)

Skrivet av  Anna Maria med Li
Med min ätstörningsproblematik i bagaget så har jag lite problem med "allt eller inget" just nu så är det mest stenålderskost men jag stoppar även i mig annat (typ grovt bröd, rågflingor och ibland popcorn=))

Tänkte försöka sätta på en till växel när det gäller styrketräningen med, har börjat skriva träningsdagbok så jag har lite koll på vad som gjorts hur hur jag ökar vikterna. Gör du det?
 

jag gjorde

Skrivet av  maria65a
Jag gjorde men mitt problem är att fullfölja det jag påbörjar... Så träningsdagboken blev liggande i kökshyllan. Fast på ett sätt var den begränsande för mig för vissa dagar känner jag mig jättestark och andra jättesvag och då försöker jag utgå från dom förutsättningarna istället för att titta hur jag gjorde ifrån mig sist. Allt har för och nackdelar eller så försöker jag skyla över min brist på träningsanteckningar *s*

Och popcorn måste ju vara stenåldersmat, det har ju funnits läääänge *fniss*
 

Artiklar från Familjeliv