Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många kcal behöver jag per dag?

Skrivet av M@lin *godisfri dag nr 9*
Jag väger ca 57kg är hemma med en 7mån-bebis.
Jag sitter inte så mycket stilla på dagarna och jag går ut och går ca 60min varje dag med barnvagnen.
Hur mycket tror ni att jag behöver äta för att inte gå upp i vikt?
Svar på tråden: Hur många kcal behöver jag per dag?

hur gammal är du?

Skrivet av  maria65a
Ammar du?
 

är du mellan 19-30 år

Skrivet av  maria65a
Så säger mitt kostprogram att en inaktiv kvinna 19-30 år behöver 2199 kcal per dag generellt för att hålla vikten

Det absolut minsta du behöver per dag om du är 30 år och väger 57 kilo (höftade eftersom jag inte vet hur gammal du är) är knappt 1400 kcal/dag men då är det tänkt att du ligger i sängen och tittar i taket hela dagana!
 

Jag blir snart 26år

Skrivet av  M@lin *godisfri dag nr 9*
och delammar just nu.
Varför jag undrar är för det fettförbränningsprogrammet jag skrev om nedan (från Allt om fettförbränning) så är dagsmenyerna på 1700kcal. Jag vill ju inte följa dessa och gå upp i vikt :-)
 

Det lär du inte gå upp på!

Skrivet av  maria65a
1700 kcal och delammande kvinna som rör på sig - det lär du inte gå upp på utan snarare ner! Med tanke på att basalbehovet är 1337 kcal för en icke ammande 26 årig kvinna som inte rör en fena på en hel dag, det är energin som krävs för att hjärnan och kroppen ska drivas runt.
 

Vad bra,

Skrivet av  M@lin *godisfri dag nr 9*
då ska jag köra hans program för det verkar vettigt. Jag får återkomma hur det går med vikten. Jag blir ju inte ledsen om jag går ner i fettvikt.
 

Artiklar från Familjeliv