Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan någon snälla förklara detta

Skrivet av Pilluttan
Jag började banta förra måndagen (alltså en vecka idag) Jag har ätit Naturdiet,riskakor (ca 2/dag),sallad och frukt. Igår åt jag tre Naturdiet + 2 clementiner. Idag likadant. Förra veckan promenarade jag måndag, tisdag och torsdag ca 45 minuters rask kvällspromenad. I lördags tränade jag på gymmet. Och på eftermiddagen/kvällen åt vi lite räkor. Promenerade även i går kväll ca 45 minuter. Och vet ni vad det givit för reslutat????
Absolut ingenting. Har ca gått ner ett ½ kg. VAD ÄR DET FRÅGAN OM EGENTLIGEN???????
Kan någon försöka förstå och förklara detta för mig.
Jag blir tokig snart tror jag. Min gubbe har inte promenerat äter mera än jag och har ändå gått ner tre kilo. Jag har ca 20 kg övervikt så jag behöver verkligen gå ner.
Tack på förhand
Kramis

Svar på tråden: Kan någon snälla förklara detta

Sanningen?

Skrivet av  Sara m. Viggo -7,8 kg av ca 20 kg
Förmodligen för att du äter helt fel och alldeles för lite! Om du hade gått ner hade säkert en stor del varit muskelmassa - just det man INTE vill förlora!

Jag har gjort precis som du tidigare i mitt liv, och jag vet precis vilken desperation man kan känna i sin önskan att gå ner i vikt. Men att göra som du gör nu kommer du inte att vinna någonting alls på.

Det bästa och snabbaste sättet att gå ner i vikt är att äta sunt och motionera, det vet du säkert. Det vet väl alla? Och ändå är du verkligen inte ensam om att försöka svälta dig i form. En svältdiet sänker fettförbränningen till ett minimum och gör att kroppen hellre bryter ner muskler. Det är nämnligen klokast för kroppen att göra så i svältsituationer, efetrsom muskler tar energi. Då är det bättre för kroppen att göra sig av med dem och spara på detvärdefulla fettet, dvs precis tvärt om mot det man vill uppnå!

En bra kost är oslagbart i viktminskningsammanhang. Om det är snabba resultat man är ute efter gäller samma sak. Jag har aldrig gått ner så mycket på en viss tid som jag har gjort när jag har skött min kost och motionerat.

Om du dessutom tränar styrketräning i syfte att öka din muskelmassa är det helt ogjort arbete om du bara äter Naturdiet och frukt. För att kunna bygga upp muskler behöver kroppen mat, annars kommer den inte kunna återhämta sig.

Sorry om jag låter hård, men TÄNK OM! För din egen skull, för din vikt och hälsa och för goda resultats skull! Det finns så många alternativ som är bättre än det du håller på med nu!

För mig fungerar ViktVäktarna i kombination med GI-tänkande och träning alledels utmärkt, jag gick ner 10 kg på 20 veckor fram till jul (har dock dragit på mig löite igen under julen).
 

Du behöver äta

Skrivet av  Camill@ *70 kg i påsk*
det är vad jag tror. Kroppen känner svält och sparar på det lilla den får i sig.
 

Tack så mycket för era svar

Skrivet av  Pilluttan
Man är ju lite korkad och går på all reklam man blir matad med. "Ät naturdiet i två veckor och gå ner 10 kg" och bla bla bla. Desperat kan man kalla mig verkligen. Man VILL så gärna rasa i vikt.
Men jag ska tänka om innan det blir maniskt.
Tack gulliga ni för era goa svar
Återkommer när vågen visar neråt.
Kramisar och så lycka till, till er alla som kämpar
 

Nej, återkom inte då!

Skrivet av  Sara m. Viggo -7,8 kg av ca 20 kg
Det är inte framgång man behöver stödet, utan främst när det går emot en och när man ska göra stora förändringar! Stanna här och få tips och hjälp att lägga upp en sund kost! Det är ju nu du behöver ViktSnack mer än någonsin!

Ursäkta om jag lobbar för det här snacket, men det är verkligen urbra att hönga här! :-)
 

för lite och fel

Skrivet av  Familjsen
med risk för att bli tjatig här på forumet så återigen Dr Phil och hans bok Sjustegsmetoden.

Det verkar som du har ätit alldeles för lite och fel saker. Långsamma kolhydrater och minst 60 gram fett per dag, ja du läste rätt men RÄTT fett, makrill, avokado, olivolja, solrosfrön, hasselnötter. För att bränna fett måste du tillföra kroppen fett.

Jag har blandat VV, Tjockholmen och Gi och det mentala tar Dr Phil hand om.

Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv