Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tror

Skrivet av Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
jag kan stryka mig från sportlovsutmaningen. Ingen vilja, inget stöd från nån och jag står still just nu. :-( Men STORT lycka till till er som fortfarande har kämparglöd! Ta vara på den och kämpa på!!!
Svar på tråden: Jag tror

Stöd finnes!

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Men här finns ju jättemycket stöd! Kom igen tjejen, visst vill du gå ned i vikt? *skuttar runt och gör magiska pepp-rörelser med armarna*
 

Hi hi

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Ja, visst vill jag, men vet inte om jag kan. *buhu* Skämt åsido. TACK för ditt stöd! Kanske tom JAG kan...? :-)
 

Det är KLART att du kan!

Skrivet av  MrsHyde *guldis*
Du kan visst gå ned i vikt påstår jag helt fräckt. Bara du vill riktigt djäkla mycket och sedan slår näven i bordet och bestämmer dig. Säg åt din man att inte köpa något mer godis för nu är det annat som gäller. Och rör på dig! Jag började helt försiktigt med en halvtimmes ganska lugn promenad på kvällen efter det att lille sonen somnat. Man måste börja någonstans!
 

Men du!!!!!

Skrivet av  Ulrik@



Varför har du ingen vilja?
Varför får du inget stöd? Är det hemifrån?
Att stå stilla är vanligt. TYvärr! Jag har själv vart där vännen.


LIte SISU har man ju oxå, men att va envis hjälper en oxå.

Jag vet iaf att man måste ha viljan, orken och glöden att gå ner för att lyckas.
Hur skulle jag annars fixa minus 40kg?=))

Hoppas att du hittar viljan och orken igen och kämpar på!

KRAM
 

Jag skrev

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
ett inlägg igår om var man hittar den där viljan om att kunna och fick ett svar om Dr Phil:s bok och att viljan är bluff. Bra bok kanske, men jag vill ändå hitta viljan. Äsch, jag är fjantig! Härom dagen hade min man köpt en vit chokladkaka till mig. Han trodde inte jag börjat med bantningen igen efter jul. Annars finns det nog stöd hemifrån också.

40 kg??? Jag är grovt IMPAD!!! Vad DUKTIG du är! Jag är som sagt inte här så mycket, pga tidsbrist, men det där var ju suveränt! Så glad för din skull och tack för sitt bra svar. :-)
 

viljan kan du glömma

Skrivet av  familjsen
självklart måste du vara motiverad och ha kommit till den punkt där du bestämmer dig för att jag ska inte se ut så här längre. Men det kommer komma dagar då du inte kan se viljestyrkan ens med förstoringsglas och då måste du ha programmerat dig så till framgång att du inte backar tillbaka.
Framförallt så måste du gräva igenom dig själv för att förstå varför du har problem med övervikt.
Det går inte att vara överviktig utan att ha en livsstil som stödjer det.
 

Du råkar inte bo i Linköping?

Skrivet av  Vivi
Då hade vi varit två - eller tre, för min man behöver också gå ner i vikt även om han inte är med på utmaningen.....

Har själv jättesvårt med motivation, även om jag gått ner massor om man jämför med hur jag sett ut förut...
Skickar kramar och peppning via datanätet!!
 

Artiklar från Familjeliv