Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Intervju ikväll! :)

Skrivet av tösabid
Äntligen! Andra intervjun på hela året trots att jag sökt många jobb.
Detta jobbet vill jag verkligen ha!!!
Jag ska intervjuas av den personen jag ska jobba tätt med. Detta är en slags grov genomgång av de mest intressanta. De som förblir intressanta går vidare till en intervju med arbetsledning och beslutsfattare.

Jag vill ha detta jobbet!
Håll alla tummar och tår för mig, jag håller på att bli helt tokig och vansinnig av att vara arbetslös.

Tyvärr är risken att jag får upp förhoppningarna för mycket på detta jobbet och att jag rasar om jag inte får det.

Nåja, jag får väl skaffa en praktik eller något annat om inte detta går. Snart ett år utan jobb tär på en akademiker som dessutom i normala fall är en arbets-narkoman. I våras kunde jag arbeta idéellt och på så sätt känna att jag hade ett arbetsvärde, men tyvärr har jag inte kunnat det i höst. Därav min lilla deppighet.
Kram alla vänner!
Svar på tråden: Intervju ikväll! :)

Lycka till

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
Visst är det jobbigt att vara akademiker och arbetsnarkoman och bara gå hemma. Jag blev nästintill galen. Hade som tur mina studier som höll upp mig mentalt.
 

Lycka till i kväll!!!

Skrivet av  Lilo
Hoppas att du får jobbet. Jag är i precis samma situation, arbetslös akademiker som varit arbetslös i ett år nu. Har varit på EN intervju och väntar nu på att de ska höra av sig för en andra intrvju. Men jag börjar ge upp hoppet för han skulle höra av sig "i början på veckan". Nu är det onsdag och jag har inget hört. :-( I morgon ringer jag nog själv och kollar läget.

Men igen, lycka till! Håller tummarna!!!
 

Spännande!

Skrivet av  Anci
Hoppas att det har gått bra för dig, vi får väl "höra" om hur det gick??? Kram!
 

Oj vad bra det kändes!

Skrivet av  tösabid
Jag var där i 2 timmar och pratade med en jättetrevlig människa som jag i så fall ska jobba närmast.
Två till ska intervjuas innan vi ska intervjuas igen med fack och chef.
Fortsätt håll tummarna!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv