Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

...och hon går och går... :-)

Skrivet av Viktoria m Filippa och Emilia
Sedan ett par dagar tillbaka föredrar Emilia att gå framför att krypa, och det ser såååå roligt ut. Särskilt när hon "springer"! Och när de kommer hand i hand, mina små älsklingsungar, då vill man bara svimma av lycka. Och dem har jag gjort - med benäget bistånd av min man förstås. Puss!!
Svar på tråden: ...och hon går och går... :-)

här gås det, så länge han får hålla i sej

Skrivet av  MoL
annars, så går han på knäna sean några månader tillbaka, krypa är ju såklart ett snabbt sätt att ta sig fram, gå är kul, så länge det finns saker att hålla i sej i, annars sätter han sej ner på knä, och går så. Ser väldigt kul ut, har aldrig sett ett barn gå så, men han går precis som vanligt, fast med knäna och "framvaderna" ( vad sjutton heter den delen , är det smalben från knä och ner? *ovetandes*
han e lite knäpp, och lat hihi
 

hihi...

Skrivet av  Tjohanna m. Isa 001031 & Viggo 021027
Så brukar Viggo också gå omkring, trots att han kunnat gå på riktigt ett bra tag nu. Det är precis som om han själv tycker att han är lite kul då också, för han skrattar och tittar på oss när han gör det. Tokungar!
 

jag har ju bara en, så

Skrivet av  anna med astrid
hon kan ju inte hålla handen med någon, men jag kan se det framför mig. förresten, hon höll oss båda i var sin hand häromdagen. benäget tillstånd det-hon vill helst gå själv.

det skulle vara kul att ses innan, ja du vet, jag vill inte ta orden på mitt tangentbord, har du tid o lust?
 

Haha, jag tackar för omtanken

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Ja, det vore roligt. Jag vet ännu inte om jag kan, det är ju typ fredag och måndag kvar bara. Vi kan väl höras i morgon em eller på onsdag om det? Jag ska till frissan i morgon fm/mitt på dagen (långsittning...) så då är jag unreachable. Kram!
 

Emelia går själv sedan några dagar

Skrivet av  Bi med Emelia nov02 + mini bf 6/3
Helst håller hon handen men för varje dag blir hon modigare och släpper (glädjestrålande!) och går dit hon vill. Igår gick hon 15-20 steg ut ur vardagsrummet och genom nästan hela hallen (den är lååång).
 

Nä men så kul! *imt*

Skrivet av  Åsa, Arvid och Emrik
sdg
 

wow!

Skrivet av  Mira. -99 och nov -02
grattis till gåendet lilla Emilia!!.....Kul att hon börjat gå! Har hon gjort det länge eller har premiären varit nu i veckan ?.....

Ja, visst är de gulliga tillsammans syskonen. Jag blir svimfärdig ibland av kärlek till dem båda två...
 

Så kul

Skrivet av  Åsa, Arvid och Emrik
å jag längtar till man får se dem hand i hand :)
 

Alltså vill oxå få se mina

Skrivet av  Åsa, Arvid och Emrik
små hand i hand.
 

Artiklar från Familjeliv