Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

... och så fortsatte dagishelsiket i morse...

Skrivet av Helena S med Markus 021201
...åååh vad jag längtar efter att det vanliga dagiset öppnar igen, och att mina föräldrar kommer hit och kan ta hand om Markus, och att mina kurser är färdiga. I morse fortstte cirkusen när jag skulle lämna Markus, han t.o.m fastnade med knät i grinden när han skulle försöka ta sig igenom för att jag var på andra sidan! Det gör så ont i mammahjärtat, när jag gick därifrån var ansiktet nästintill förvridet av gråt =(

Usch, jag KAN ju inte ha honom hemma, om 4 dagar ska jag vara färdig med första uppsatsen, och Jonas jobbar 7-17 nu, så det GÅR bara inte att ha honom hemma =(
Svar på tråden: ... och så fortsatte dagishelsiket i morse...

Stackare.

Skrivet av  Anso med Felicia
Klart att du ska ha honom på dagis så att du kan plugga.

Men kan du inte be personalen ta upp honom och trösta honom när du går. Det blir ju extra jobbigt både för honom och dig när han klänger sig fast och vill följa med.

Tröstkram
 

Visst gör det ont

Skrivet av  S m William + bf20/1
i mammahjärtat, men det är väl inte så många dar kvar tills det vanliga dagiset öppnar? Men jag vet det är jättejobbigt. Jag är lite orolig själv hur det kommer gå för William. Han skall på dais igen på måndag, och då har han vart hemma hela juli. Det blir säkert protester där med, ser inte fram emot det.
 

Usch

Skrivet av  Anna med Carl + BF 28/11
Men som Anso säger: kan inte personalen ägna honom lite mera uppmärksamhet precis när du går eller få någon lekkamrat att göra det. för han är väl inte ledsen hela dagen utan mest när du går precis? Hoppas att vanliga dagis börjar snart så du får ro i ditt mamma-hjärta.
 

Tack än en gång för svaren...

Skrivet av  Helena S med Markus 021201
I morse smet jag snabbt, Markus hann inte bli ledsen ens! Däremot fick jag veta att han klämde fingret i en DÖRR igår, några av barnen som satt vid datorn smällde igen dörren på tummen!!! Och det får jag inte veta förrän idag?! Hmmmm, jag vet varför jag gillar sommardagiset mindre och mindre, visserligen spolade dem tummen med kallt vatten och så, men Markus har ALDRIG klämt fingret tidigare. Dessutom tycker jag att det är botten att personalen inte kommunicerar med varandra mer än vad de gör, såna saker tycker jag föräldrarna ska få veta samma dag!

Eller vad tycker ni, är jag kanske bara för känslig?
 

Artiklar från Familjeliv