Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överaskningsmiddag och Lussebrud

Skrivet av Lina med Andrea
Sent omsider måste jag berätta att nyligen blev jag totalt överaskad av två kompisar från Stockholm som rest ned för att ge mig en födelsedagsmiddag i efterskott! En annan kompis här i Göteborg stämde träff med mig hemma hos mig men när det ringde på dörren stod de andra vännerna där!
De lagade en jättegod och lyxig trerätters och bjöd på vin, och bubbel, och sen sov de över här.
Jättemysigt!!!! Jag har saknat dem SÅÅÅÅÅÅ!!!!!!
(Mina två närmaste vänner)
Morgonen därpå körde pappa Andrea till dagis för att jag skulle få bara njuta när de nu var här, de skulle åka samma eftermiddag redan.
Tror ni inte att halv tio väcks jag av att dagis ringer och säger att Andrea har kräkts och måste hem!!!!!????
OFATTBART för de har inte ringt hem för att hon varit sjuk EN ENDA gång på hela terminen och vännerna var här EN dag.
Stort rabalder innan vi löste barnvaktsfrågan så att jag inte behövde uppoffra fikan på stan...
Det visade sig att varför hon kräkts var för att hon är för glupsk.....!!!!
Hon hade ätit fyra portioner gröt till frukost på mycket kort tid och spytt upp den strax efteråt.
Så någon magsjuka var det INTE och hon gick till dagis nästa morgon.
TYPISKT VA!!!?????? Och jäklar vilken glupsk unge, nu har de fått bestämma en gräns för hur mycket hon får äta på dagis!!!
På Lucia var min lilla skrutt så bedårande vacker att jag var alldeles bländad (måste ju skryta)
Med det låååånga röda håret och en mörkgrön krans som jag sytt av grön frotté och tygblad från överblivna ljusmanschetter, lucialinne, rött sidenband och BÅDE ljus och stjärna (för det KRÄVDE hon) var hon SÅÅÅÅ fin!!!!!! Vackraste "Lucian" jag någonsin sett (såklart) :)
Svar på tråden: Överaskningsmiddag och Lussebrud

Gulligt

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Gud vad gulligt av dina kompisar! Förstår att du blev överlycklig!

Typiskt det där med kräkningarna, men lite lustigt var det ju med hennes glupskhet!?

Förstår att hon var en bedårande lucia med sitt långa röda hår, och med pyssliga mammas luciakrona :-)
 

Artiklar från Familjeliv