Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur är det med anna m carl??

Skrivet av Madeleine m barnen
Har ej sett henne här på länge.Nån som vet hur det är med lillkillen??
Svar på tråden: Hur är det med anna m carl??

Hej här är jag

Skrivet av  Anna med Carl 021122 och Eric 041204
Hej, nej, jag har inte glömt bort er. Försöker bara julstöka här hemma så jag har inte varit in här så mycket. Tack för att du frågar. Det värmer verkligen att vara eftersökt.

Det går bra. Eric mår okay. Var på BVC idag och han går upp ordentligt och växer MASSOR på längden. Föddes 53 cm lång och är nu 56.5 cm. 16 dagar gammal!!! Burr, vad månne det bli av denna lille kille. Lång i allafall.

Amningen går bra, han sover okay på nätterna och börjar nu bli lite mera vaken. Söt är han. Mera kontakt med honom än med Carl som var så svullen i ansiktet första veckorna att han inte kunde titta.

Carl är snäll. Blev _jätte_ svartsjuk första gången morfar tog Eric för morfar är ju Carls favvo. Han är emellanåt lite för hårt kramande speciellt när jag skall amma Eric. Nåja, jag försöker låta honom hållas för då blir det ju mindre intressant.

Vi kommer att vara hemma över Jul. På julafton kommer Richards föräldrar på förmiddagen och lämnar julklapparna. Sedan firar vi hemma hos oss med mina föräldrar och min mormor. Juldagen kommer mammas halvbror med familj men då är vi inne hos mina föräldrar och på Annandagen firar vi med Richards föräldrar. Nyår vet jag inte ännu. Hemma hos oss blir vi i allafall men vet inte om Richards föräldrar kommer eller inte.

Richard är i allafall ledig från 23:e till 10:e. Känns jättemysigt.

Jag var ensam med båda för första gången idag. Carl har jag plockat hem från dagis för det går vinterkräksjuka så han får gå tillbaka den 10:e. Dagen gick bra. Försökte vara duktig morsa och sätta ihop pepparkakshuset på förmiddagen men det gick åt h-vete. Smält socker över halva köket (och du vad det är hett) och så gick ena långsidan av huset sönder så Carl fick käka upp det i stället. Nu blir det färdigköpta delar från Coop och Richard får hjälpa mig att sätta ihop dem. Sedan garnerar jag och Carl med Nonstop och kristyr.

Och så ett litet bekymmer: julklapp till Eric. Alltså vi har ju absolut alla leksaker som ett barn kan tänkas behöva. Ja, jag menar de behöver ju egentligen ingenting. Lite egna kläder, men annars tycker jag verkligen att vi har så vi klarar oss. En sådan där "mina första år-bok" skall han få. Och någon ny sak till babygymmet att ha att byta med. Men sedan då? Gick igenom Carls kläder. Skall kasta allt som inte är fräsht (läs: lämna till bättre behövande). I stl 62 har vi hur mycket som helst.

Känns lite orättvist. Carl fick massor med gratulationskort och blommor. Eric har fått ett fåtal buketter och kort. Men så är det väl med andra barnet. Jag tycker i allafall lika mycket om honom som hans bror.
 

Känner igen det!

Skrivet av  Cecilia med Vilda & Loke
Att andra barnet inte får så mycket... därför blev jag så himla glad över mössan till Loke! (och det ligger en liten "välkommen till livet " present här och väntar på att få hamna hos Eric) Eric! Fint namn, underbart ihop med Carl.

Skrattar lite åt dina pepparkakshusförsök, känner igen det där att man liksom vill att allt ska flyta på precis som vanligt, men så gör det inte det, för allt är inte som vanligt. Tänk, en hel lite männsika! Åh vad mysigt det är med de små liven.

Loke kommer i julklapp att få bitringar och några nya andra bitleksaker och skallror. Ja, vi har också efter Vilda, men när jag tog fram hennes gamla nu så insåg jag hur dumt det var att spara dem , för de gerjer hon använt under det första halvåret är inte fräscha. Sen får han en liten prasselbok. Och vi behöver ju kläder, Loke väger 6,5 kg, är 63 cm lång och har tydligen lång överkropp för body måste han ha i strl 68, men byxor funkar 62 fortfarande. Det jag skulle säga var att kläder efter Vilda som vi känner är okej på en kille var inte så många i de små storlekarna. Så det får han också.

Annars kan du väl köpa nån bok? Typ barnkammarbok eller skattkammar bok som likosm blir hans serie att spara på, om nu inte Carl har båda?

Vad skönt och mysigt att Richard kommer vara hemma så länge över jul.

Du får ju gärna berätta lite om förlossningen när du har tid med det :) (bara så du inte glömmer att skriva här om den)

Stor kram!
 

Åh vad härligt

Skrivet av  Madeleine m barnen
ni verkar ha det=)
Ja,det där med pepperkakshus är ingen rolig historia. Jag satte ihop vårat när Benji sov,vågade inte smälta socker(som blir sååå hett) när han var vaken.Han har ju liksom ingen koll på läget(han stoppade nyligen ner handen i brödrosten när den var på..aj,aj,aj).
Fint namn ni gett lillkillen.Eric passar jättebra ihop med Carl!
Ja julklappar,vad köper man?? Trots att vi fick en tjej så står det still.Vi har köpt 2 tygdockor(ullstoppade),en pop up pets,och lite kläder.Vi har också jättemycket från Benjamin,dessutom bor vi ju bara på 56 kvm...Men jag ska nog köpa några fina örhängen också till Cassandra.
Ha en jättebra jul och sköt om er!!
Kram
 

Emilia fick en filt

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Vi hade ju samma problem (har fortfarande), samma kön, samma årstid - och allt finns redan. Men Emilia fick en jättegosig filt av en väninna till mig. En sån hade vi inte, och den har vi använt jättemycket. Och den blev ju liksom hennes egen.

Nån liten skallra eller nåt gosedjur till bara honom? Eller kläder, det är ju roligt att köpa nytt ändå... :-) Eller nåt han kan ha användning av senare? En CD-spelare, CD-skiva med lugn musik eller barnvisor (som storebror också har nytta av).

Jag håller med dig, det är inte samma uppståndelse kring barn nr 2, tyvärr. Och barn nr 2 får kanske färre saker. Men är så klart lika älskat ändå! Och man har ju också lärt sig att barn har alldeles för mycket saker, att allt inte måste vara sprillans nytt (det går att ärva t ex) m m. Man är helt enkelt lite mer laid back andra gången tycker jag.

Men satsa på foton och sånt, ett sånt där album är ju jättebra. Fast jag vet nästan ingen som har varit lika ambitiös där heller med 2:an *skäms*...

Stor kram till hela familjen!! Ska bli roligt att träffa underverket vid tillfälle. Nån gång under nästa år ska det väl bli av i alla fall!
 

Känner oxå igen det

Skrivet av  Åsa m A&E
där med att andra barnet inte får så mycket varken gratulationer eller presenter av mot ohc far sas.

Senast förra helgen var det bekannta som träffade Emrik första gången. En tjejkompis till meg med familj som mest jag träffar med flickorna typ fika på stan, AW etc.

Vi lyckades dock få en heldel bra saker som vi inte haft till Arvid.

En mobil till spjälisen
En sassy, sug och kladdvänlig fotobok. Kan jag verkligen rekomendera.
Fårskinnsfäll
Babygym (det gamla hade gått sönder i flytten från Kanada)
En skwisch (eller vad de nu heter)
Lilleskutt och några andra gosedjur

Sen kan jag bara säga att om du tycker det är svårt nu med presenter så vänta bara.*L* Emrik älskar just nu bilar men vem behöver köpa det när storebror har en back med 9cm bilar och en med småbilar. Flera hyllor fyllda med "stora" bilar osv. Han gillar tåg, Arvid har en gigantisk back med trätågbana, 6 lok och 15 vagnar...
 

eric

Skrivet av  Elin & Tilda-02 Tuva-04
vilket fint namn ni valt åt honom :)
det där med presenter till dom små, svårt här med.. som sagt har man juh det mesta man behöver. skulle behöva lite tips jag med :)
kram
 

Artiklar från Familjeliv