Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag höll förra nyårslöftet :-)

Skrivet av Viktoria m Filippa och Emilia
Förra året lovade jag i vittnens närvaro att jag skulle gå ner tio kilo under 2004. Det har jag gjort! Nu är det bara några få, typ 2-4, kvar, och nu har jag tagit nya tag.

Lovade inget i år dock, det blev så hastigt på nyårsaftonen på nåt vis. Har ni avgett några löften, eller gjorde ni det förra året?
Svar på tråden: Jag höll förra nyårslöftet :-)

hehe, i år skall _jag_

Skrivet av  anna med astrid
gå ner tio kilo. återkom om ett år så får vi se om jag varit lika duktig som du!

kram!
 

nej inga löften

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
här inte. Har bara haft det en enda gång, klassikern att inte äta godis på ett år.. och det höll jag men jag vet inte om det var någon vits med den egentligen -gott smakade det sen iallafall ;)
 

Grattis!

Skrivet av  Marija med Sofia nov02 & BF 6/1
Vad duktig du har varit! Har du några bra tips att dela med dig?

Vi har en annan tradition på nyårsafton, man får önska sig något.
 

Å, det var fint

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
att önska sig något. Det brukade jag faktiskt också göra förr. Oklart om det nånsin slog in :-)

Jo, vi gick med i Viktklubben, Aftonbladets initiativ, och det har funkat jättebra. Internetbaserad viktnedgång, liksom! Kika, du som är internetvan. Om du vill alltså. Och framförallt SEN om du ev har några kilon kvar efter bebisen.

Ett annat tips som jag har tagit till nu på slutet är Camebridgekurens soppor och bars. Funkar jättebra. Men när man ammar och så tror jag mer på Viktklubben.

Hoppas din önskan slår in, och att bebisen snart kommer och mår bra!!
 

Ja, jag lovade

Skrivet av  loppran med ivar
..att ta hand om mig själv bättre, och att inte vara så duktig jämt. Känns som ett bra nyårslöfte. :-)

Grattis till den lyckade viktminskningen! Får se efter jul om jag behöver något liknande... har blivit mycket och god mat här. :-/
 

Vi gav varandra samma löfte

Skrivet av  US med Felicia
Vi ska ha mer tid för varandra. Att göra saker bara vi två. Har varit väldigt dåliga på att be om hjälp (huvudsakligen jag - har fått för mig att man är duktig om man klarar sig själv) och har därför nästan aldrig haft barnvakt. Men nu ska det bli bot och bättring på det. Vi började redan i veckan med att låta Felicia vara hos farmor och farfar medan vi själva letade kakel och möbler. Sedan hyrde vi video och köpte godis. Inget avancerat men precis vad vi behövde.
 

Artiklar från Familjeliv