Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

kan ni hålla någon tumme för mig med?

Skrivet av Maja, Edvin & Pyret 14/1
Martin var på behandling igår för cancern. Går 1 gång i v nu och det här var 3:e behandl, då kunde biverkningar komma hade dom sagt -men inte för alla så vi har ju hoppats han skulle slippa... Men inatt mådde han pyton. Kräktes och var varm stackarn. Tur han är ledig idag... Men nu tänker man ju bara, snälla snälla Pyret bestäm dig _inte_ för att födas dygnet mellan onsdag och torsdag snälla!!! 3 behandlingar kvarstår som är så här tätt, 1 gång i v. Efter de 3 så är det bara 1 gång i månaden, sen ytterligare nedtrappning. Men det är ju inte så mycket att göra annat än att hoppas på någon av veckans andra dagar. (Biverkningarna släpper efter ca ett dygn efter behandlingen). Finns det någon tumme kvar så håll gärna en till oss med. Ska se till att ha mormor/farmor på plats nästa veckas natt mellan ons och tors iallafall så att någon kan ta Edvin utifall att.
Svar på tråden: kan ni hålla någon tumme för mig med?

Har en tumme över...

Skrivet av  Malmis med Rasmus 021125 + bf 10/4 -05
Hoppas verkligen att bebisen väntar lite tills pappa är pigg och mår bra...
 

håller tummarna

Skrivet av  Elin & Tjejerna
för att martin snart ska må lite bättre & att pyret väntar med sin ankomst tills ni känner er pigga och redo :)
stor kram!
 

Åååå, stackarn!

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Det är ju verkligen inte vad ni behöver just nu! Hoppas så att pyret väntar lite, och att så att pappa hinner må bättre.

Stor kram med knutna tummar!!
 

Har tumplats!

Skrivet av  loppran
Jag tror att kroppen kan slå på "det passar inte nu"-larmet. Min dåvarande man körde omkull med cykeln och fick hjärnskakning sent en kväll när jag var fullgången i graviditet 2 och jag hade haft värkar hela dagen - samt att sonen Emil, 2½, drabbades av en febertopp. Jag minns att jag låg den natten mellan dem i dubbelsängen, den lille feberhet och den andre med rörelserestriktioner, och kände att "men hej, det här går inte, jag kanske behöver hjälp nu och vem ska stötta mig?" Plötsligt insåg jag att värkarna hade stannat av! Hugo kom inte förrän 19 dagar senare.

Hoppas, hoppas att Martin snart mår bättre igen (jag har för mig att biverkningarna av strålning & cellgifter var allra värst i början av behandlingen, om jag minns rätt), och att Pyret kommer en dag när ni har mycket ork!
 

den gav hopp!

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
Tänk -helt otroligt. Kanske blir samma här. Nu mår ju Martin bättre, ja som vanligt idag och är på jobbet. Biverkningarna håller i sig ett dygn efter behandlingen. Men samma visa ons nästa v alltså. Fast nu kan jag ju iallafall hoppas på att min kropp är lika smart som din! kram tillbaka
 

Har också en sån story

Skrivet av  Viktoria m Filippa och Emilia
Min mans f d, mamman till hans son, har ett allvarligt hjärtfel som debuterade när pojken var 4 månader. Hon fick åka i ilfart till sjukhuset och min man fick veta att hon antagligen inte skulle överleva natten. Den natten var första natten som sonen inte skrek av kolik utan sov som en stock hela natten. Det var som att han fattade att de hade annat att tänka på, så det gällde att ligga lågt.

Pst. Hon överlevde tack och lov, och har inopererad pacemaker och defibrillator. Det är dock ärftligt, så sonen får gå på kontroller, hittills har de inte visat nåt *håller tummarna*.

Hoppas att Pyret också inväntar lämpligt tillfälle att annonsera sin ankomst på.
 

håller båda tummarna!

Skrivet av  Jen med Vidar 02 och v. 8
och grattis till nr 2 :)
 

Håller tummarna

Skrivet av  US med Felicia
för att pyret tycker mammas mage är mysig ett tag till så/och att pappa hinner bli bättre.
 

Håller tummarna *imt*

Skrivet av  Marija med Sofia nov02 & BF 6/1
 

Vi håller tummarna här också!!!

Skrivet av  Helena S med Markus 021201
imt
 

till alla ovan -tack för tumhållningen! :)

Skrivet av  Maja, Edvin & Pyret 14/1
Det värmer att få alla goa svar. Ja, Edvin plussade ju 11 dagar så det blir säkert senare. Men Martins behandlingar fortsätter ju ett bra tag till. Bara den låter bli att födas mellan veckodagarna ons-tors (M får alltid behandl på onsdagar och biverkn håller i sig ett dygn därefter). Men läs Lopprans inlägg -häftigt!
 

Artiklar från Familjeliv