Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Marija med Sofia!

Skrivet av anna med astrid
tack för svar nedan.
jag funderar emellanåt på att sluta nattamma. nu har det u funkat för att jaf inte jobbar och jag somnar snabbt om. men jag märker på mornarna när hon börjar vakna oftare atdet är jobbigt att bli väckt tre, fyra gånger på ett par timmar...

astrid spelar dum när man försöker säga sedan eller i morgon till henne. jag vet inte om hon fattar. i allafall vill hon inte vänta en enda sekund. hon blir inte bara ledsen utan förfärligt arg, jag vet inte vilket som är svårast.

jag skal fundera ett tag till. jag är också HELT emot att lämna henne till micke och åka bort eller liknande. jag tycker precis som du att det inte är ok att "förlora" både mig och tutten samtidigt. jag får ofta (typ jämt) mothugg som går ut på att jag förminskar micke, men det är ju inte det det handlar om. jag måste göra det här själv. och än så länge har jagh elt enkelt inte orkat. men det stärker mig att det funkar.

min väninna åsa tog också "striden" själv och det gick. och nu du! man behöver förebilder!

KRAM.
Svar på tråden: Marija med Sofia!

Tufft

Skrivet av  Marija med Sofia nov02 & BF 6/1
Sofia blev helt hysterisk när hon inte fick amma så jag förstår att du tycker att det är jobbigt. Om jag skall vara ärlig så grät vi tillsammans under den där första timmen när jag slutade nattamma.
 

hmmm,

Skrivet av  anna med astrid
jag förstår det, jag kommer också lipa som en sill. njä, det får vänta ett tag till : )
 

Artiklar från Familjeliv